Nu vill jag ha klarhet, en del mods gör det korrekta och tar bort dom. Det är alltså en blogg där man tjänar pengar på antal klick om jag har förstått det rätt.
1 öre per klick, det gör att det inte är en blogg utan en referal-länk.
Alltså är det en referal-länk eller en blogg?
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Undantag:
* Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
* Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
* Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken, samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida.
* Det är tillåtet med bortskänkes-annonser i avdelningen "Recycle your stuff", med undantag för all hantering av läkemedel och droger.
* Det är tillåtet med inlägg som innehåller ickekommersiell annonsering, gällande exempelvis länkar till undersökningar i forskningssyfte och dylikt, ifall de har ett reellt diskussionsunderlag, eller blivit godkänd av en moderator i det aktuella forumet först.
Det har tydligen ändrats något eftersom flera mods nu tillåter dom. Alltså vill jag ha ett klargörande och det är uppenbart att den tråden är odaterad, då den säger att det inte är tillåtet.
Antar att vi borde bli bättre på att RP:a de kapitalstinna metrobloggarna så att vi blir av med otyget.
Gärna med en kort förklarande text om att metrobloggar gynnar postaren vid klick.
Antar att vi borde bli bättre på att RP:a de kapitalstinna metrobloggarna så att vi blir av med otyget.
Gärna med en kort förklarande text om att metrobloggar gynnar postaren vid klick.
RP, fungerar ju uppenbarligen inte.
Sv: Rapporterat inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Citat:
Ursprungligen postat av XXXXX
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Citat:
Ursprungligen postat av XXXX Tack för att du rapporterade ett inlägg i tråden Mage är så jävla fint! för Reklam, annonsering eller narkotikahandel
Då det inte är klart att bloggen är användarens egen, samt att h*n inte postat länken i en massa olika trådar vad jag kunnat hitta så får inlägget vara kvar.
//Moderator
Eftersom Metrobloggen är en referal så är det väl inte tillåtet vem som än är ägaren?
Jag tror nog att länkar till metrobloggen har postats förut, men jag ska kolla upp det närmare.
Varje klick ger 1 öre eller något sådant till ägarena av bloggen.
Eftersom inlägget är topic och länken inte har spammats i flera trådar är det ok.
//Moderator
I sådana fall skulle man ju kunna tänka sig en delete utan straff.
Kan faktiskt förstå moderatorns poäng där.
Det blir ett helvete om det är topic. Dock kvarstår att det är referal-länk.
Hm...
I sådana fall skulle man ju kunna tänka sig en delete utan straff.
Ja, eller kopiera inlägget och lägga till eventuella bilder på imageshack, finns ingen anledning till att man inte kan diskutera.
Det har tydligen ändrats något eftersom flera mods nu tillåter dom. Alltså vill jag ha ett klargörande och det är uppenbart att den tråden är odaterad, då den säger att det inte är tillåtet.
Om länken anses tillföra diskussionen något och vi inte tycker den postas enbart för att göra reklam så är det okej. Men som sagt, tycker du det ser fel ut så skicka en RP så tar vi en titt.