2009-05-04, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Aftonbladet får väl också pengar för besökare?

Det är alltså Aftonbladets ägare som länkar alla länkar till AB här på FB?
2009-05-04, 00:49
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det är alltså Aftonbladets ägare som länkar alla länkar till AB här på FB?

Är alla som länkar till metrobloggar ägare av bloggarna?
Dom jag sett skrivas ett flertal gånger har tagits bort efter rp.
2009-05-04, 00:52
Bannlyst
Citat:
Är alla som länkar till metrobloggar ägare av bloggarna?
Dom jag sett skrivas ett flertal gånger har tagits bort efter rp.

Om man länkar till Sveriges störst site, eller en lite skitblogg som enbart finns för att en person ska tjäna pengar. Är det skillnad, javisst.
2009-05-04, 00:53
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Varför referals är ok om dom ger något?

För att admin säger så?
2009-05-04, 00:55
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Om man länkar till Sveriges störst site, eller en lite skitblogg som enbart finns för att en person ska tjäna pengar. Är det skillnad, javisst.

Om jag länkar till nån vidrig blogg på 10x100 apor då? Det finns äckliga människor där som får gratis reklam här.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
För att admin säger så?

Men VAD säger egentligen admin om detta? Att det är okej om nån postar en blogg en gång, men inte flera gånger?
2009-05-04, 00:56
Bannlyst
Citat:
Om jag länkar till nån vidrig blogg på 10x100 apor då? Det finns äckliga människor där som får gratis reklam här.

Referals innebär att man får betalt per klick, men jag har redan sagt min ståndpunkt. Jag anser att man kan kopiera in eller skriva själv vad saken handlar om.
2009-05-04, 00:58
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Referals innebär att man får betalt per klick, men jag har redan sagt min ståndpunkt. Jag anser att man kan kopiera in eller skriva själv vad saken handlar om.

Det är väl brott mot 0.08 om man ska vara petig? Du får egentligen inte ens cut n pejsta en hel aftonbladetartikel har det ju visat sig?
2009-05-04, 01:00
Bannlyst
Citat:
Det är väl brott mot 0.08 om man ska vara petig? Du får egentligen inte ens cut n pejsta en hel aftonbladetartikel har det ju visat sig?

Precis, så då får man skriva om det. Självklart kan en del saker behöva visas som en film kanske. Det är ett nödvändigt ont, ser inget skäl att man inte kan skriva om en artikel som man läst.

Men nu kommer vi på fel ämne, Det är alltså ok om jag skapar en metroblogg och sedan promotar den allt jag kan för jag skriver om Flashback på den?
2009-05-04, 01:03
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Men VAD säger egentligen admin om detta? Att det är okej om nån postar en blogg en gång, men inte flera gånger?

Så länge det handlar om ett inlägg där länken för diskussionen och tråden frammåt och som tillför något så är det ok då det är av värde för forumet.

Det vi inte vill ha är reklam där samma blogg spammas en 10-15 gånger i olika forumdelar, då är det väldigt lätt att se att orsaken till länken inte är att främja diskussionen.

Precis som i tråden innan så hävdar jag att RP är bästa verktyget för detta.
Låt moderatorn i forumdelen ta hand om ärendet och plocka upp det i outlaw.
2009-05-04, 01:03
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Men nu kommer vi på fel ämne, Det är alltså ok om jag skapar en metroblogg och sedan promotar den allt jag kan för jag skriver om Flashback på den?

Nej.
2009-05-04, 01:05
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Referals innebär att man får betalt per klick
Nej. Referral handlar om att referera någon till en sida och samtidigt få fördelar från sidan, i dess accepterade betydelse. Länk till metroblogg är att länka någon till ett material, och därigenom generera en inkomst för skaparen av materialet ifråga. Referrals kan undvikas genom att länka till sidan utan att lägga till referral-taggen, medan det blir svårt att hamna på rätt metroblogg utan att den länkas.
Vi har redan kommit fram till att det är okej att länka till en metroblogg om den tillför diskussionen något - se jumpcuts tråd - och i och med tillägget om signaturer i 1.01 finns inget mer att diskutera här.
2009-05-04, 01:05
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Precis, så då får man skriva om det. Självklart kan en del saker behöva visas som en film kanske. Det är ett nödvändigt ont, ser inget skäl att man inte kan skriva om en artikel som man läst.

Vad jag vet om så nej. Har inte sett nån som fått promota en blogg "allt vad den kan" mer än i signaturen.

Är lite nyfiken på vad admin sagt också som du förmodligen läst några inlägg upp.

Edit: Och massa svar dök upp under tiden jag skrev, så strunta i detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in