2009-05-03, 14:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Istället för att det görs tänkte jag att vi skulle kunna ha denna tråden för att diskutera om debatts avsnitt.

http://svtplay.se/v/1537528/debatt/d...p104688,1,f,-1

Jag kollade på det avsnittet och tycker liberalisten inte verkar kunna komma med något konkret. Hans tjatar hela tiden om att man skall kunna ta eget ansvar. Om det nu skulle finnas motbok så får väl folk dricka i alla fall? Bara det att det egna ansvaret inte behöver finnas eftersom man inte kan supa ner sig till samma grad som man kan utan motbok.

PS. Löjligt att folk skrattar åt varandra, tycker aldrig det skall få hända i debattprogram.
Citera
2009-05-03, 15:39
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Istället för att det görs tänkte jag att vi skulle kunna ha denna tråden för att diskutera om debatts avsnitt.

http://svtplay.se/v/1537528/debatt/d...p104688,1,f,-1

Jag kollade på det avsnittet och tycker liberalisten inte verkar kunna komma med något konkret. Hans tjatar hela tiden om att man skall kunna ta eget ansvar. Om det nu skulle finnas motbok så får väl folk dricka i alla fall? Bara det att det egna ansvaret inte behöver finnas eftersom man inte kan supa ner sig till samma grad som man kan utan motbok.

PS. Löjligt att folk skrattar åt varandra, tycker aldrig det skall få hända i debattprogram.

Bra att du börjar en samlingstråd om debatt när det bara finns två avsnitt kvar av säsongen.
Citera
2009-05-05, 09:55
Medlem
Carpe Diems avatar
PI -> M&J
/mod.
Citera
2009-05-05, 20:43
Medlem
Någon som ser på debatt just nu?
Det var värst vad de självskadande tjejerna har fördomar mot narkomaner.
Våldtäktsmän är väl en sak, men narkomaner på ett psykhem behöver hjälp och har personliga problem de med, säkert lika stora som tjejerna i programmet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in