2009-05-02, 23:06
Medlem
Tjena,

Jag ska flytta till Röda Bergen som ligger strax norr om Birkastan i nordvästra Stockholms innerstad. Någon som har gott/ont att säga om detta bostadsområde? Jag gillar personligen hur området upplevs som en småstad, men den negativa aspekten av detta kan ju avsaknad av "puben på hörnet".. Hur står sig området mot andra delar av Vasastan?
Citera
2009-05-02, 23:39
Medlem
Finanskrisens avatar
Vilken adress? Röda bergen är fint! Men jag har svårt att se hur man skulle kunna se det som en del i en småstad?! Bullcrap men det är ett fint område. Undvik allt som har ett halvfönster norrut, (solnavägen, norra länken)
Citera
2009-05-03, 15:14
Medlem
Syftade mer på att det är så lugna gator, vilket skapar nån sorts "småstadsbarriär" mot de tättrafikerade gator som omringar området. Adressen är Falugatan, så jag kommer lyckligtvis inte lida av trafiken.. Det enda negativa jag kan se med området är att det verkar finnas så mycket caféer och liknande i den absoluta närheten som i andra delar av stan..

Jag är intresserad av att höra allt folk har att säga om hur det är att leva i området
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in