2010-08-09, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVit
Haha ja, precis :P Men 43kvm är ganska stort, jag betalar nästan 35kr mer per kvadratmeter och månad i hyra för min 29kvm stora studentlägenhet.

Hyr du av HFAB eller hyr du på Gladan? Gladan är lite dyrare än Bolmens har jag för mig. Bolmens är relativt nybyggt, tror de är 8-10 år gamla och är väldigt fräscha invändigt, mycket finare än på Nyhem men rätt jämt skägg mellan Gladan, Bolmens och Gamletull när det kommer till fräschet vs. pris.
Citera
2010-08-09, 13:08
Medlem
HerrVits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Hyr du av HFAB eller hyr du på Gladan? Gladan är lite dyrare än Bolmens har jag för mig. Bolmens är relativt nybyggt, tror de är 8-10 år gamla och är väldigt fräscha invändigt, mycket finare än på Nyhem men rätt jämt skägg mellan Gladan, Bolmens och Gamletull när det kommer till fräschet vs. pris.
HFAB. Har inte hört talas om Gladan alls faktiskt? Vad är det för område?
Citera
2010-08-09, 16:47
Medlem
Lighthouses avatar
Studentboende i Halmstad, Stugcentralen. Ohederliga?

Söker desperat boende till höstterminen i Halmstad på Högskolan. Kommit i kontakt med Stugcentralen och det verkar finnas gott om ledigt, upptäcker dock att det står på nätet om en tjej som blivit lurad på pengar och att det finns en hel drös liknande klagomål. Märker också att dom inte ens klarar av att formulera ett e-post meddelande till en potentiell kund ordentligt, vad säger ni? Är dom helt ohederliga eller bara inkompetenta? Någon som har erfarenhet?
Citera
2010-08-09, 16:54
Medlem
Arzeniks avatar
Har du fått något prisförslag ?
Citera
2010-08-09, 17:00
Medlem
Lighthouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzenik
Har du fått något prisförslag ?

2400 kr för ett rum i en korridor.
Citera
2010-08-09, 17:08
Avslutad
Citat:
HFAB. Har inte hört talas om Gladan alls faktiskt? Vad är det för område?

Gladan är ett studentboende precis på andra sidan Laholmsvägen, typ mitt emot R-huset. Har för mig att Gladanär byggt av samma som byggt boendet på Bolmens och är lite dyrare än Bolmens (4000 för en etta på 28kvm och 5000 för en tvåa på 75kvm).
Citera
2010-08-09, 17:50
Medlem
Lighthouses avatar
Nu börjar jag bli lack, snart skickar jag in blanketten för bostadsgarantin om inte något nappar.
Citera
2010-08-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lighthouse
Söker desperat boende till höstterminen i Halmstad på Högskolan. Kommit i kontakt med Stugcentralen och det verkar finnas gott om ledigt, upptäcker dock att det står på nätet om en tjej som blivit lurad på pengar och att det finns en hel drös liknande klagomål. Märker också att dom inte ens klarar av att formulera ett e-post meddelande till en potentiell kund ordentligt, vad säger ni? Är dom helt ohederliga eller bara inkompetenta? Någon som har erfarenhet?

Dom ska du passa dej för... är rätt så många som råkat illa ut när det gäller dom...
har du varit inne på studentlya.nu och kikat? där finns det en del iaf...
Citera
2010-08-09, 20:37
Medlem
HerrVits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Gladan är ett studentboende precis på andra sidan Laholmsvägen, typ mitt emot R-huset. Har för mig att Gladanär byggt av samma som byggt boendet på Bolmens och är lite dyrare än Bolmens (4000 för en etta på 28kvm och 5000 för en tvåa på 75kvm).
Ah, där ser man! Det vore ju nära och bra... men 4000k för 28kvm är lite väl i överkant =/

Citat:
Ursprungligen postat av Lighthouse
Nu börjar jag bli lack, snart skickar jag in blanketten för bostadsgarantin om inte något nappar.
Gör det iaf!
Citera
2010-08-09, 20:37
Medlem
HerrVits avatar
Jag har hört en del skit om dom, jo. Bättre fixa på annat håll. Och kom ihåg, ingen deposition!
Citera
2010-08-09, 21:38
Avslutad
Citat:
Ah, där ser man! Det vore ju nära och bra... men 4000k för 28kvm är lite väl i överkant =/

Ja det är det egentligen. Nyhem och Fartyget är de två bästa valen ifall man vill ha ett billigt boende.
Citera
2010-08-09, 21:44
Medlem
HerrVits avatar
Nyhem har ju en ganska hemsk standard, åtminstonde det jag sett. Fartyget har jag ingen koll på alls, men det ligger åtminstonde nära skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in