Citat:
Ursprungligen postat av Lighthouse
Har dragit ihop en lista med privata annonser som jag ska ringa runt till, men med tanke på att jag inte kan inspektera stället förrän inflytt i princip så undrar jag vad man ska göra för att undvika lurendrejeri? Är det standard att betala förskott eller liknande? Alla tips är välkomna!
Betala inte i förskott, det är nästan uteslutande lurendrejare som ägnar sig åt sånt. Se om där finns referenser, alltså folk som har bott där innan. Be om att få se många bilder, gärna en videofilm också.
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Nu var det nästan två år sen jag pluggade i Halmstad men då hade vi pakis som hängde lite varstans och sov. Några försökte även sova på kårpuben men det gick så klart inte. Så fort en har fixat en lägenhet så tränger de ihop sig där istället.
45 dagar? Det var inte illa, var det en studentlägenhet eller? Jag hade köat i minst 10 månader innan jag fick ett kontrakt på en lägenhet i Andersberg.
Haha ja, att dom tränger ihop sig i en lägenhet känner jag igen. Har bekant som bodde granne med ett gäng pakis, tror dom var 5-6 st på 21 kvm.
Studentlägenhet, yes. Usch, klarade du av att bo på Andersberg? Verkar vara ett hemskt område.