2009-05-02, 20:13
Medlem
SoulAssassins avatar
Först och ursäkta om det finns en annan liknande tråd om det detta. Har sökt här och googlat också men har inte hittat något direkt bra svar. Kanske bara missat det iaf.

Mina ena Trapz på vänster sida är större än den högra sidan. Och då står högra axeln mer fram än den på vänster sida. Den vänstra ser normalt ut då. Antar att det har med trapzen och göra om jag inte har fel ? Jag har varit till naprapaten för det och han gav mig några stretch övningar för nacke, axel och trapzen. Det har jag kört nu i ett par månader men har inte sett någon skillnad alls. Har ju läst att man inte ska träna den ena mer än den andra. Så då har jag kört på som vanligt. Jag stör mig ganska mycket på det för att det stör mig i en del övningar och allmänt. Sen har jag ju märkt att min högra arm är mindre än den vänstra.

Jag vet fan inte vad jag ska göra. Skulle uppskatta mycket om nån kunde hjälpa mig så jag blir med det här problemet.

tack på förhand.
Citera
2009-05-02, 20:22
Medlem
slappna av bak med axlarna, försök trycka ner dom
Citera
2009-05-02, 20:27
Medlem
SoulAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniBiff3n
slappna av bak med axlarna, försök trycka ner dom

Vad menar du ?
Citera
2009-05-02, 20:28
Medlem
morefeens avatar
Nu är väl detta inget vetenskapligt svar, men för min del så berodde det på att jag hade väskan på samma sida hela tiden, och då den var full vägde den en del och skapade då obalans. Jag bytte sida och ser skillnad, men det behöver såklart inte bero på något så enkelt.
Citera
2009-05-02, 20:34
Medlem
SoulAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morefeen
Nu är väl detta inget vetenskapligt svar, men för min del så berodde det på att jag hade väskan på samma sida hela tiden, och då den var full vägde den en del och skapade då obalans. Jag bytte sida och ser skillnad, men det behöver såklart inte bero på något så enkelt.

Nu när du säger det där, kom jag på tänka att jag alltid haft väska på höger sida. kan inte ha den på¨vänster sida, känns obehagligt
Citera
2009-05-03, 16:11
Medlem
SoulAssassins avatar
Någon mer får ju gärna skriva i den här tråden Axon kanske
Citera
2009-05-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morefeen

så var det för mig ochså. har bara haft väskan på vänstra axeln, än sålänge
Citera
2009-05-03, 19:56
Medlem
Drooms avatar
Kör du marklyft med mixat grepp?
Citera
2009-05-03, 21:29
Medlem
SoulAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Kör du marklyft med mixat grepp?

Nej det gör jag inte. Blir ju också lite konstig när jag kör det.
Citera
2009-05-06, 11:14
Medlem
Jag har också problem med trapsen.

Min vänstra är mycket mer utvecklad än den högre och kopplas in öven när jag kör bröst med hantlar tex. Jävligt irriterande. Det börjar till och med synas när jag har t-shirt(skjorta på mig att det är ojämn massa mellan höger och vänster. (kör inte marklyft så greppet där spelar inte in)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in