• 1
  • 2
2009-05-01, 23:48
Medlem
Daven90s avatar
Efter att i stort sett bara snusat rapé och general white så kände jag för att testa lös och valde då ettan då jag har hört från många att den är god och den var helt ok. Men hur länge håller en dosa lös, jag köpte en igår och imorse var det typ grus i dosan så torr som den var.
Citera
2009-05-02, 00:02
Medlem
Torr så snabbt? Det var skumt... Förvara den i kylen när du är hemma är mitt tips. Så ofta du kan. Kolla datumet också, för det kan ju vara så att snuset är gammalt.

I lössnus-väg kan jag rekommendera General lös. Den är mycket god! Ettan är inte dålig den heller, men det vet du ju.
Citera
2009-05-02, 00:08
Medlem
balbas avatar
Lös brukar hålla 2-3 dagar för mig utan att bli för torr. Ha den inte i fickan för mycket så den blir varm eller i solen. Lägg den i kylen när du är hemma.
Citera
2009-05-02, 00:13
Medlem
stilltons avatar
ett trick jag körde med ibland när jag snusade lös var att med tummen pressa ihop snuset så det blev kompaktare, fick för mig att det behöll vätan bättre när det inte var så luftigt.
Citera
2009-05-02, 00:15
Medlem
Jake88s avatar
Det är inte bra om den blir kall varm kall varm heller fördå dunstar vattnet i den lättare.Du har nog bara fått ett dåligt exemplar minna brukar hålla 2-4 dagar om det är Ettanlös,grov korningare snus blir torrt fortare tex Grov.

Annars om du e jävligt fattig kan du lägga en gurk/potatisskiva i så kommer snuset bli fuktigt igen.

Lycka till...
Citera
2009-05-02, 01:58
Medlem
maiden_666s avatar
ett par dagar...tycker man snus är torrt är en skiva citron eller lime ett tips som man kan lägga i dosan ett tag..
Citera
2009-05-02, 12:01
Medlem
För ca 2 årsedan när jag inte snusade så mycket köpte jag en dosa Rapé lös, ochd en höll i 1,5 vecka utan att bli torr alls, hade den inte ens i kylen.
Citera
2009-05-02, 12:28
Medlem
R.Rs avatar
Då var förmodligen snuset gammalt redan eller så var det något annat fel, har aldrig varit med om att en lösdosa är ok ena dagen och snustorr nästa dag.
Bästa tipsen är som sagt att ha den i kylen när man kan. Blir den trots allt torr droppar jag i lite vatten och rör om, precis som jag gör om portionerna är torra. Tycker bara det blir bismak om man sätter i potatisskivor eller annat. Med lite vatten återfår den sin fukt.
Citera
2009-05-02, 12:55
Medlem
CronoSs avatar
Du hade nog bara otur och fick en gammal dosa.
Citera
2009-05-02, 21:46
Medlem
Stonedboys avatar
Ja i början när jag snusade ettan lös då vart det torrt efter sådär 2-3 dygn.

Men på slutet så snusade jag en dosa om dan så man inte riktigt märka av det då.
Citera
2009-05-03, 15:35
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daven90
Efter att i stort sett bara snusat rapé och general white så kände jag för att testa lös och valde då ettan då jag har hört från många att den är god och den var helt ok. Men hur länge håller en dosa lös, jag köpte en igår och imorse var det typ grus i dosan så torr som den var.

Låter konstigt? Är du säker på att du inte lämna locket på dosan öppen eller något likartat? Jag skulle reklamera snuset!
Citera
2009-05-03, 21:44
Medlem
bluemoons avatar
Köpt det av någon som inte förvarar sitt snus i kylen kanske. Sen är inte ettan såå populär så den kanske är inte ny precis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in