2009-10-31, 20:45
Medlem
JimGooses avatar
Spelet är KRAFTIGT processorberoende så det kommer bitvis hacka rätt kraftigt när du röjer runt men kommer va fullt spelbart.
Citera
2009-10-31, 21:06
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Spelet är KRAFTIGT processorberoende så det kommer bitvis hacka rätt kraftigt när du röjer runt men kommer va fullt spelbart.

Okej, joo man ser ju de på gameplayes , , motion bluur eller något samt snygga effekter vid explosioner, så kan tänkta mig mkt processorkraft.
Haha köra sig igenom ett spel med hack är kanske inte världens roligaste, så skippar nog att köpa det då!
Citera
2009-10-31, 23:56
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Okej, joo man ser ju de på gameplayes , , motion bluur eller något samt snygga effekter vid explosioner, så kan tänkta mig mkt processorkraft.
Haha köra sig igenom ett spel med hack är kanske inte världens roligaste, så skippar nog att köpa det då!

Jag hade allt på fullt, började märka lagg när man fällde stora jävla torn osv, men kommer köpa på mig ett nytt grafikkort snart och överklocka både GPU och även CPUn
Citera
2009-11-01, 00:31
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
började märka lagg när man fällde stora jävla torn osv,
Samma här men köra bil och mer "normala" rivningar var inga problem så det var fullt spelbart, körde med ati hd4850 och budget c2d 2400mhz.
Citera
2009-11-01, 00:51
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Samma här men köra bil och mer "normala" rivningar var inga problem så det var fullt spelbart, körde med ati hd4850 och budget c2d 2400mhz.

Ahaa.. joo när man kanske inte gör något specieltl än att åka runt i bil lär de nog flyta på , men om jag tex släänger granater på byggnader så lär nog cpun hopap som fan
Citera
2009-11-01, 02:21
Medlem
Millencolins avatar
Citat:

Kör själv med samma grafikort fast med en Quad Phenom 2.5 BLACK, så det blir att pressa den som fan sedan
Citera
2009-11-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
På datorn är det Y, du måste markera safehouse genom kartan. Har själv börjat med tredje zonen nu.

Tackar!

Kan passa på att fråga ang ett demolition-uppdrag där man ska förstöra en hög byggnad med ca 5 våningar och ett stort skelett med delar på toppen. Det är en av de sista och man har 2 nukes, ca 10 skott med Nanorifle och släggan till hjälp. Jag lyckas verkligen inte få ner allt och undrar om någon har något bra lösning?

Även den med rören man ska förstöra är riktigt jobbig. Den har jag inte heller klarat. Vet inte om jag har några andra kvar, men kan hjälpa med de andra ifall någon behöver råd.
Citera
2009-11-01, 20:08
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kan passa på att fråga ang ett demolition-uppdrag där man ska förstöra en hög byggnad med ca 5 våningar och ett stort skelett med delar på toppen. Det är en av de sista och man har 2 nukes, ca 10 skott med Nanorifle och släggan till hjälp. Jag lyckas verkligen inte få ner allt och undrar om någon har något bra lösning?
Börja...
Citera
2009-11-01, 21:04
Medlem
Citat:
Börja...

Tackar. Ska ge det en chans efter jobbet imorgon. Tackar för tipset. Hade tänkt skriva "nukes", men glömde hartassarna. :P
Citera
2009-11-03, 21:31
Medlem
Gick inte längre att editera mitt inlägg ovan. Ville bara säga att jag klarade uppdraget.

Varvade spelet också. Sista uppdraget är riktigt segt, men jag kom på hur man skulle göra på en smart sätt.

Spelet var underhållande pga av uppdragen. Uppdragen där man skulle köra en bil från A till B kunde de helt skippa då jag tyckte att de var en så otroligt tråkig utfyllnad.

Om man jämnför spelvärlden i Red Faction med GTA IV så tycker jag Red Faction ligger mil bakom. Det kändes inte alls som det fanns någon civilisation på planeten och nästan alla byggnader var tomma och tråkiga.

Det finns en massa brister i spelet, men många bra ögonblick också. Vissa uppdrag är riktigt roliga och att göra sönder byggnader är riktigt kul. Jag gillade utmaningarna där man skulle förstöra byggnader på tid. Man håller ju på till man får "Pro" på dem. :P

Ger spelet 3/5 i betyg. Kunde varit en femma om de lagt ner "mycket" mer jobb på spelet. Speciellt fiendens AI var katastrof och animationerna, samt grafiken och detaljrikedomen.
Citera
2009-11-03, 21:38
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
...och att göra sönder byggnader är riktigt kul. Jag gillade utmaningarna där man skulle förstöra byggnader på tid. Man håller ju på till man får "Pro" på dem. :P
Förstöra byggnader i största allmänhet tyckte jag va djävligt kul och är nånting jag skulle vilja se i fler spel.
Citera
2010-01-24, 23:53
Medlem
Slipknotjohans avatar
Hittade spelet genom någon "random games" torrent på TTi och är riktigt nöjd med spelet, väldigt roligt att ha sönder byggnader och liknande, skulle vilja ha en mer levande värld dock.

Hittade en sida med mods till spelet, verkar vara en habil community: http://korturl.se/lhrc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in