• 1
  • 2
2009-05-01, 15:59
Medlem
zigg77s avatar
Nytt third person shooter, utvecklat av Volition, releasedatum satt till 2:a juni, demon släppt på xbox live ganska nyligen.

Sammanfattning om spelet från ign.com:

Spelets hemsida:
http://www.redfaction.com/index.php

Demon:
http://www.youtube.com/watch?v=cOsA0s_aUkk

Coversystemet är inte helt hundra, iofs kan det göra så att spelet inte blir lika lätt som GTA IV blev, men det känns ändå som ett spel värt att köpa.

Finns också två spel tidigare i serien, första är från 2001 och uppföljaren är från 2003, har ingen erfarenhet av dem men de har fått bra omdömen.
Citera
2009-05-01, 17:45
Medlem
Tyckte demot var ganska kul. Alltid roligt att spränga saker.
Citera
2009-05-01, 18:22
Medlem
mosucks avatar
Spelade dem första 2 spelen och på den tiden så tyckte jag att det var det häftigaste "shit" som fanns till ps2, älskade båda spelen! Vet inte om det kommer vara lika mycket "Red Faction" i RF:Guerilla, men jag kommer definitivt att testa det!
Citera
2009-05-01, 19:39
Medlem
The Crashs avatar
Ettan var ju grym, så hoppas detta också blir så.
Citera
2009-05-01, 20:16
Medlem
mogs avatar
Gillade demot rejält, så grymt kul att bara gå runt och förstöra saker!

Men funderar på om uppdragen kommer att vara tidsbaserade som banan i demot är. Vill ju ha all tid i världen för att verkligen kunna förstöra hela banan man är på.

Blir ett köp iaf.

Citera
2009-05-01, 20:36
Medlem
ernolds avatar
Tidsbegränsningen är bara för att man inte ska kunna springa runt och lattja hur mycket man vill är jag rätt säker på. Visst, en del uppdrag är kanske tidsbaserade men garanterat inte alla. Dessutom, spelet är precis som GTA en fin sandlåda där du kan springa/åka/jetpacka runt Mars bäst du vill och göra uppdrag när du känner för det, alltså kan du förstöra hur mycket du vill även utanför uppdragen.

Just det, spelet har ett multiplayerläge också. Kommer bli fett!
Citera
2009-05-01, 20:42
Medlem
Under---18s avatar
Bara jag som tycker det är konstigt att man inte hoppar högre?

Himla tråkigt att man inte kan förstöra marken,
Citera
2009-05-01, 21:12
Medlem
ernolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Bara jag som tycker det är konstigt att man inte hoppar högre?

Himla tråkigt att man inte kan förstöra marken,

Hoppa ännu högre? Tycker det är högt nog nu, gravitationen är ju lägre än på jorden så den är ganska lagom. Tycker dock att det vore najs om man kunnat klättra över väggar och liknande ala GTA IV t.ex.
Citera
2009-05-01, 21:57
Medlem
Postboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernold
Hoppa ännu högre? Tycker det är högt nog nu, gravitationen är ju lägre än på jorden så den är ganska lagom. Tycker dock att det vore najs om man kunnat klättra över väggar och liknande ala GTA IV t.ex.

Kan man klättra på väggar på GTA?

OnT: Får se om det blir ett köp, jag har massor med andra spel jag ska inhandla i framtiden..
Citera
2009-05-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postboxen

OnT: Får se om det blir ett köp, jag har massor med andra spel jag ska inhandla i framtiden..

Det där känner man igen... det blir för mycket spel ibland. Man köper på sig ett par och några spel hamnar i skuggan och glöms av.
Citera
2009-05-01, 23:28
Medlem
ernolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postboxen

Mja, alltså över väggar, jag menar murar/stängsel. Ser bra mycket bättre ut när man klättrar över större hinder/murar än hoppa/glida/flyga över det.
Citera
2009-06-02, 13:25
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Haha tankar ner spelet just nu. Till xbox360
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto