2009-05-01, 12:26
Medlem
God morgon!

När jag startar datorn så piper den och jag får inte upp något på skärmen, skärmen är helt svart. Det funkade helt normalt igår kväll.

Jag har provat att sätta i en annan HD, använt skärmen på en annan dator och även bytt grafikkort men inget av dessa verkar vara problemet.

Kan det kanske vara så att mitt moderkort är sönder?
Citera
2009-05-01, 12:46
Medlem
Xpers avatar
Det kan vara ditt mobo som är sönder, ja. Vad får du för beep code?
Citera
2009-05-01, 12:51
Medlem
Ha, nu piper det inte alls. Nu är det helt tyst, innan så var det pip-pip-pip ljud.

Som sagt, datorn startar men det händer inte mkt mer. Hinner inte få upp något på skärmen heller. Det klassiska korta "Pipet" som kommer strax efter man tryckt på start knaooen innan han börjar ladda bios/inställningar kommer inte heller. Så den är nästan helt död.
Citera
2009-05-01, 17:10
Medlem
smurfehs avatar
Minnen skulle jag tippa på.
Citera
2009-05-01, 17:23
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
God morgon!

När jag startar datorn så piper den och jag får inte upp något på skärmen, skärmen är helt svart. Det funkade helt normalt igår kväll.

Jag har provat att sätta i en annan HD, använt skärmen på en annan dator och även bytt grafikkort men inget av dessa verkar vara problemet.

Kan det kanske vara så att mitt moderkort är sönder?
Tanka hem memtest från www.memtest86.com. Bränn på cd / start från usb om dit modekort stöjder. Kör memtest först innan allt annat
Citera
2009-05-01, 17:28
Medlem
Blindtarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Ha, nu piper det inte alls. Nu är det helt tyst, innan så var det pip-pip-pip ljud.

Som sagt, datorn startar men det händer inte mkt mer. Hinner inte få upp något på skärmen heller. Det klassiska korta "Pipet" som kommer strax efter man tryckt på start knaooen innan han börjar ladda bios/inställningar kommer inte heller. Så den är nästan helt död.

Stängs datorn av direkt efter åt?

Jag hade liknande problem på min förra dator, visade sig att cpu-fläkten var defekt och hade lossnat på en sidan. Tog ett tag innan jag upptäckte det.

Kan förvisso ha att göra med att jag inte kollar på saker ordentligt.
När moderkortet brände för mig startade inte datorn alls.
Citera
2009-05-01, 17:55
Medlem
Psyko-12s avatar
Kanske du fått virus som krashat din BIOS? Finns så mycket skit av så många jävlar på denna enormt gigantiskt stora mega sak kallad "inter nät".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in