2009-05-01, 00:48
Medlem
Hej!

Jag använder en webbmail och kan därför inte använda funktionen i Outlook att skapa en mail

Förut fanns det en tjänst på nätet som hette egroups.com men som nu har övertagits av Yahoo

Problemet nu när Yahoo har den är att alla nya medlemmar i listan måste bjudas in och sen bekräfta att dom vill vara med i Distributionslistan

Det har inte fungerat i vår förening utan jag tvingas tjata och tjata för att dom skall bekräfta sin inbjudan och då komma med i Epostlistan och det är inte administrativt rimligt att lägga så mycket tid på det då detta är en fritidsförening

Jag undrar alltså om någon av er vet någon tjänst på nätet där jag kan lägga in medlemmarna i distributionslistan och dom läggs in i distributionslistan utan att dom behöver bekräfta inbjudan el dyl

Jag vill altså kunna maila till en extern mailadress tex "exempel@maillistan.com"och att alla medlemmarna i distributionslistan då får mailet utan att de behöver bekräfta att de skall vara med i maillistan

Tack på förhand
Citera
2009-05-01, 09:07
Medlem
Lite beroende på vilken webmailtjänst du använder så brukar det gå att skapa listor direkt i webbmailen. Annars brukar det finnas möjlighet att ställa in så att man kan använda exempelvis thunderbird (rekommenderas) eller outlook (rekommenderas inte) och maila därifrån. Har din förening någon hemsida brukar maillistetjänster finnas hos hemsideleverantören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in