2009-04-30, 22:38
Medlem
Trolldockans avatar
Die kinder von Bahnhof Zoo? Minns någon den? Vad hände kring skådespelarna? Någon som känner "Die babsiemensch" t ex?
Vidare projekt, synpunkter på filmen?

(Fan med, borde jag lagt denna under skvaller?)
Citera
2009-04-30, 23:06
Medlem
Synpunkter på filmen har jag gott om, den är helt suverän. Lätt den mest trovärdiga, och obehagliga, film om drogmissbruk jag sett. Såg den första gången för många många år sedan i skolan som ett inlägg i narkotikainformationen man fick. Hittade den igen för ett par månader sedan och kollade på den igen. Man får rysningar...

Oerhört välspelad av unga debutanter, mycket trovärdiga miljöer och en handling som bygger på sanning. En ruskigt obehaglig sanning. Det är en skitig film, man blir helt förstörd av tanken på att människor levde/lever på det viset.

Ni som inte sett den ännu, GÖR DET!

Har för mig att jag läste att verklighetens Christiane F åkte dit på heroin igen många år efter att filmen lanserats. Har väl en dotter tror jag.

Tjejen som spelar henne i filmen har fortsatt som skådespelare och är väl även manusförfattare.
Citera
2009-04-30, 23:06
Medlem
Tingalings avatar
Åh det är min favoritbok! Har dock inte sett filmen. Hade varit kul att höra hur det gick för alla sen...
Citera
2009-04-30, 23:08
Medlem
Tingalings avatar
En son ska hon tydligen ha enligt Wikipedia. Och hennes riktiga namn är Christiane Vera Felscherinow
Citera
2009-04-30, 23:10
Medlem
jerros avatar
Läst boken när jag var yngre och sett filmen någon gång för många år sedan.
Är filmen bra än idag?
Citera
2009-04-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Läst boken när jag var yngre och sett filmen någon gång för många år sedan.
Är filmen bra än idag?
Oh ja, den är tidlös.
Citera
2009-04-30, 23:17
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Oh ja, den är tidlös.

Ok bra då ska jag se den igen
Citera
2009-04-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Ok bra då ska jag se den igen
Tycker jag att du gör helt rätt i!
Citera
2009-05-01, 10:30
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Synpunkter på filmen har jag gott om, den är helt suverän. Lätt den mest trovärdiga, och obehagliga, film om drogmissbruk jag sett. Såg den första gången för många många år sedan i skolan som ett inlägg i narkotikainformationen man fick. Hittade den igen för ett par månader sedan och kollade på den igen. Man får rysningar...

Oerhört välspelad av unga debutanter, mycket trovärdiga miljöer och en handling som bygger på sanning. En ruskigt obehaglig sanning. Det är en skitig film, man blir helt förstörd av tanken på att människor levde/lever på det viset.

Ni som inte sett den ännu, GÖR DET!

Har för mig att jag läste att verklighetens Christiane F åkte dit på heroin igen många år efter att filmen lanserats. Har väl en dotter tror jag.

Tjejen som spelar henne i filmen har fortsatt som skådespelare och är väl även manusförfattare.
Fan, Tack! Jag visste faktiskt inte ens att den baserades på en bok
Eller att Christiane F var en person på riktigt. Fantastiskt!
Någon som vet mer?
Citera
2009-05-01, 11:13
Bannlyst
http://www.teenagewildlife.com/Othermedia/Film/CF1981/xinfo/manchete/

http://en.wikipedia.org/wiki/Christiane_F.

En av de böcker som gjorde mig intresserad av droger paradoxalt nog då det är en fruktansvärd historia.
Citera
2009-05-01, 11:19
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
http://www.teenagewildlife.com/Othermedia/Film/CF1981/xinfo/manchete/

http://en.wikipedia.org/wiki/Christiane_F.

En av de böcker som gjorde mig intresserad av droger paradoxalt nog då det är en fruktansvärd historia.
Haha ja inte sant? Hur vidriga de där scenerna än är så tror jag att de fått en slags motsatt effekt i många fall. Snarare gjort folk mer nyfikna än äcklade. Måste läsa boken!
Tack för länkar!
Citera
2009-05-01, 13:11
Avslutad
En av mina absoluta favorit filmer.

Det fanns en hemsida för några år sen med bra och mycket information om i princip alla i hennes närhet, men hittar inte igen den. Någon som vet om den finns kvar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in