Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-30, 19:32
Medlem
DDKs avatar
Tänkte av ett visst skäl skaffa mig ett smurfkonto men tji fick jag. När jag loggar ut och klickar "Registrera" kommer först rutor för födelsedatum, därefter regler, därefter själva registreringssidan, som toppas av "Lösenord". Ingenstans kan man skriva in användarnamn, vilket gör att registreringen naturligtvis inte godkänns.

Samma sak hände när tjejen ville fixa eget konto, men då gjorde det inte så mycket

Innebär detta att man inte kan skapa mer än ett konto från en viss IP-adress, eller vad handlar det om?

Har Greasemonkey + Flashscript installerade, använder Firefox med RIP som add-on. Har enbart provat hemifrån, har tre datorer i trådlöst nätverk men det ser likadant ut på alla tre.
Citera
2009-04-30, 19:56
Medlem
Det finns för mig, Kör Vista x64 med Firefox. Testat med IE förmodar jag? Både 6,7 och 8. Men vet ju aldrig, hehe.
Citera
2009-04-30, 20:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd flyttad till Flashback
Citera
2009-04-30, 20:45
Medlem
HufflE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Tänkte av ett visst skäl skaffa mig ett smurfkonto men tji fick jag. När jag loggar ut och klickar "Registrera" kommer först rutor för födelsedatum, därefter regler, därefter själva registreringssidan, som toppas av "Lösenord". Ingenstans kan man skriva in användarnamn, vilket gör att registreringen naturligtvis inte godkänns.

Samma sak hände när tjejen ville fixa eget konto, men då gjorde det inte så mycket

Innebär detta att man inte kan skapa mer än ett konto från en viss IP-adress, eller vad handlar det om?

Har Greasemonkey + Flashscript installerade, använder Firefox med RIP som add-on. Har enbart provat hemifrån, har tre datorer i trådlöst nätverk men det ser likadant ut på alla tre.
smurfkonto? :
Citera
2009-04-30, 20:46
Medlem
micaeles avatar
Kom ihåg att logga ut helt från ditt vanliga konto och tömma all form av cache och kakor. Det lär nog inte vara problemet just nu, men löser en del annat som kan ske vid registrering.
Citera
2009-04-30, 20:46
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HufflE-
smurfkonto? :

Ett alternativt konto, dvs du skriver inte med ditt vanliga (i mitt fall b0gfetto).
Citera
2009-04-30, 20:52
Medlem
ganglere2s avatar
Borde ju fungera även om det är från samma ip. Många företag och skolor har samma ip för alla.
Citera
2009-04-30, 20:57
Medlem
DDKs avatar
Herr Nilsson satte mig på spåret. Installerade IE (jävla skitbrowser) och si, då fungerade allt som det skulle! Så nu har jag ett smurfkonto

MEN frågan kvarstår - varför funkar det inte med Firefox? (micaele: tömmer alltid cachen först och startar om när problem uppstår. I det här fallet har det ingen effekt.)
Citera
2009-04-30, 21:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Herr Nilsson satte mig på spåret. Installerade IE (jävla skitbrowser) och si, då fungerade allt som det skulle! Så nu har jag ett smurfkonto

MEN frågan kvarstår - varför funkar det inte med Firefox? (micaele: tömmer alltid cachen först och startar om när problem uppstår. I det här fallet har det ingen effekt.)

Tycker också det var konstigt. Skulle gärna vilja veta varför. Det första man tänker på är ju cache och sådant.
Kan det vara så att någon kaka eller liknande ligger kvar någonstans i datorn?
Citera
2009-05-03, 18:29
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:

Alltså, folk måste börja förstå vad GreaseMonkey gör innan det skrivs tonvis med klagomål om diverse problem.

Den ändrar utseendet på en hemsida helt dynamiskt. Även om saker å ting fungerar klockrent på servern så kan man inte se dem om diverse GreaseMonkey-skript ändrar dem sen på klientsidan.

Så mitt råd till alla som har problem med Firefox:

STÄNG AV J-A GREASEMONKEY OCH TESTA IGEN!
Citera
2009-05-03, 23:08
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Så mitt råd till alla som har problem med Firefox:

STÄNG AV J-A GREASEMONKEY OCH TESTA IGEN!

Ursäkta, men det HAR jag gjort, flera gånger till och med med omstart emellan. Det funkade lik förbannat inte.

Att starta en tråd på FB är en av de sista utvägar jag tar till, eftersom man mestadels blir idiotförklarad, hånad och hänvisad till trådar från 1927, varefter tråden hamnar i papperskorgen.
Citera
2009-05-03, 23:15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursäkta, men det HAR jag gjort, flera gånger till och med med omstart emellan. Det funkade lik förbannat inte.

Att starta en tråd på FB är en av de sista utvägar jag tar till, eftersom man mestadels blir idiotförklarad, hånad och hänvisad till trådar från 1927, varefter tråden hamnar i papperskorgen.

Tycker det är en intressant frågeställning för en tråd. Det är ju en sak som kan hända i en annan situation också, det beror naturligtvis inte på att det var just på fb. Skulle också tycka att det var intressant att få reda på varför det blev så för dig. Det kan ju hända andra också. Något i datorn skulle jag tro, det borde det vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in