Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-30, 11:00
Bannlyst
Tjenare, min hårddisk har pajat, och jag har nu fått en ny hårddisk. Dock, så är hårddiskarna HP och ingen information eller cdskiva blev tilskickad med den nya hårddisken eller när jag köpte datorn, då den redan finns registrerad.

Finns det någon cdskiva man kan ladda ner och tanka över på cdskiva så man inte behöver köpa en cd från HP?

mvh, och uppskattar hjälpen. (Har redan försökt googla)
Citera
2009-04-30, 11:02
Medlem
Hi-Techs avatar
Du har fått en ny hårddisk från HP? Sade du inte att du saknar skiva?

Vilket operativ? Har du CD-key?
Tanka en image på någon tracker..?
Citera
2009-04-30, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Du har fått en ny hårddisk från HP? Sade du inte att du saknar skiva?

Vilket operativ? Har du CD-key?
Tanka en image på någon tracker..?
Har Windows Vista, har inte cd-key till vista då det inte kom med vid datorn, eftersom det redan fanns installerat etc.

Jag har fått en ny hårddisk från HP förra året då datorn krånglade då, men lyckades fixa min original hårddisk, där all information finns lagrad (man får inte cd-skivor när man köper hp datorer utan det finns redan på hårddisken), och på min nya som funkar, så finns det ingen information lagrad.

Ska man tanka ner operativsystemet och lägga på cd-skiva, eller är det någon annan cd-skiva man behöver?
Citera
2009-04-30, 21:24
Medlem
Flashen1961s avatar
Du kan bl.a tanka ner " WINDOWS VISTA KING 3 SP2 32XBIT.SWE.NASER71-OEM" på thepiratebay.org och sen vid installationen går det att aktivera den för bl.a HP.

Går även att sen ändra serienummer ganska lätt i kontrollpanelen\System för en klisterlapp med serienummer brukar sitta på färdigbyggda maskiner, så även på din hoppas jag?
Citera
2009-05-01, 12:24
Medlem
Om HP har skickat dig en ny skiva på garanti så ska även dom stå för att den blir installerad. Alternativt så finns det en dold partition på din nya disk så du kan göra en recovery
Citera
2009-05-03, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pandan
Om HP har skickat dig en ny skiva på garanti så ska även dom stå för att den blir installerad. Alternativt så finns det en dold partition på din nya disk så du kan göra en recovery
En ny skiva? Min garanti på datorn är borta, dock fick jag hårddisken (inte cd-skivan) av HP för 1 ½ år sedan, men inga filer var installerade när jag fick den.

Det finns ett alternativ att klicka på F11 för att göra en recovery, men jag trycker F11 och ingenting händer. Dock, funkar Setup men inte Recovery.
Citera
2009-05-04, 00:55
Medlem
dobbelinas avatar
Du behöver 3 saker.´
1. En Retail Vista skiva
2. En HP certifikat fil
http://www.oembios.net/
3.Installera med HP nyckel härifrån beroende på vilken version du vill ha:
http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=2581

Gör din egen OEM skiva enligt dessa anvisningar:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=894355