Citat:
Ursprungligen postat av Am7a
Tittar läget inne på Hemnet och ser att det har gått ner lite i priser. Är inte lika dyrt som det var förra året och året innan
Nu till frågan...
Är det värt att köpa en bostadrätt nu under sommarn eller ska man vänta till nästa år. Kanske bostadrätterna sjunker lite mer i pris
Finns det någon mäklare här inne på Flashback som kan ge bra fakta
Tack på förhand
I mitt område är priserna på mindre lägenheter uppe i samma nivå som 2007. Jag köpte min i okt 06 för 1,150. Idag eller snarare nu i sommar, kommer jag få mellan 1,5 och 1,7. Jag är snarare orolig för att priserna skenar i Stockholm, trots allt lär inte arbetslösheten gå över 7-8%. Det finns många som har is i magen, is nog att handla.
FYI. Innan min lägenhet på 45 kvadrat ens är inspekterad av mäklare, som kommer på tisdag, har han redan köpare. Många dessutom.
Det finns bara en sak att göra, bestäm dig. Antingen går priserna upp en del till och håller sig där ett par år minst, eller så kanske det helt plötsligt vänder ner igen. Men räkna inte med mer än 10-15% i så fall. Och som sagt, jag är mer oroad över att priserna sticker iväg än att det går åt andra hållet.
Ett tips är att köpa ett boende du vill bo i åtminstone 5 år, under den tiden kommer priserna gå upp. I Stockholm finns det en faktor som många missar, det finns väldigt mycket singlar...
Lycka till! Undvik topplån om du har möjlighet eller amortera av topplånet så fort du bara kan.
Mina 5