2025-05-08, 19:55
Medlem
Var vid glassbilen igår. Svindyrt. Mycket dyrare än motsvarande gb
Citera
2025-05-08, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Löjligt dyrt. Och man får ju inte ens någon speciell kvalité för pengarna. Bojkotta
Citera
2025-06-04, 14:45
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69

Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Löjligt dyrt. Och man får ju inte ens någon speciell kvalité för pengarna. Bojkotta

Skulle göra ungarna glada förra året och gick till glassbilen. Svindyrt och kass kvalitet, knappast äkta gräddglass utan vanlig trist glass från GB. När jag var barn kom det reklam hem i brevlådan från hemglass, en liten broschyr med alla glassar. Jag ringade noga in vilka jag ville köpa. Mina föräldrar tyckte det ver för dyrt men minns att jag en gång fick en kartong med glass från glassbilen, det var lyx!

Hur fungerar hemglass? Glassbilen tutar omkring hela året (varannan lördag hos oss) men ser sällan någon som köper, hur går det runt ekonomiskt? Glassarna är väll dyra just därför men förstår ändå inte hur det kan gå runt och vara en bra affärsidé att sälja dyr glass året runt som så få köper.
Senast redigerad av Tzatzikin 2025-06-04 kl. 14:56.
Citera
2025-06-04, 19:01
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Skulle göra ungarna glada förra året och gick till glassbilen. Svindyrt och kass kvalitet, knappast äkta gräddglass utan vanlig trist glass från GB.
Var glassen görs nuförtiden är förborgad hemlighet men det är inte i Strängnäs det är en sak som är säker.
Citera
2025-06-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Var glassen görs nuförtiden är förborgad hemlighet men det är inte i Strängnäs det är en sak som är säker.

säkert outsorcad till rumänien.
Citera
2025-07-23, 14:12
Varför handlar man på grassbilen? Genuin fråga. Kan inte komma på en enda anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in