Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-17, 15:00
  #121
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Här (obygden Uppland) kommer den ca en gång vart femte år. Köper man inget, dröjer det typ fem år till nästa chans.

kan inte tänka mig det är speciellt lönsamt i obygden, hör den knappast i en stor stad, minns ej när jag hörde deras melodi spela... var ett par år sen.
Citera
2019-03-22, 22:22
  #122
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Här (obygden Uppland) kommer den ca en gång vart femte år. Köper man inget, dröjer det typ fem år till nästa chans.

Eerrhm nej? De har numera en webbshop. Man kan använda sig av det alternativet.

Från Köpvillkor för e-shop:

Citat:
"För att kunna beställa från Hemglass e-shop måste du vara minst 16 år samt bo inom ett område i Sverige dit Hemglass har möjlighet att leverera.

Glass som är beställd via Hemglass E-shop levereras vanligtvis vid Hemglassbilens ordinarie stopp på den ordinarie turen.

Om det inte finns något stopp nära dig eller om det är mer än 14 dagar till nästa tur kommer vi att kontakta dig inom några dagar per telefon/sms/e-mail för att komma överens om leveranstid samt en leveransadress som passar dig. Vi levererar så snabbt som möjligt, vanligtvis inom några dagar. Gratis leverans när du handlar för minst 250kr."

Det kanske kan funka även om man bor mitt ute i vischan någonstans i Uppland. Om man inte vill beställa via webbshoppen, så kan man alltid föreslå ett stopp där man bor. Inte säkert att Hemglass kommer dit för det, men man kanske har tur.
Citera
2019-03-22, 22:39
  #123
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Eerrhm nej? De har numera en webbshop. Man kan använda sig av det alternativet.

Från Köpvillkor för e-shop:



Det kanske kan funka även om man bor mitt ute i vischan någonstans i Uppland. Om man inte vill beställa via webbshoppen, så kan man alltid föreslå ett stopp där man bor. Inte säkert att Hemglass kommer dit för det, men man kanske har tur.


Där ser man! Har aldrig ens tänkt tanken att leta upp Hemglass på nätet.
Citera
2021-07-22, 10:47
  #124
Medlem
Hemglass återkallar glass – innehåller otillåten kemikalie

Återkallar glassen Smarties Pop up 4-pack, skriver bolaget på sin hemsida.
Orsaken är att en underleverantör meddelat producenten Froneri om att den otillåtna
industrikemikalien etylenoxid återfunnits i det stabiliseringsmedel som används i produkten.
Kemikalien finns i glassen i mycket små doser och kan inte mätas i den färdiga produkten.
Det är inte farligt att äta glassen, men långvarig exponering av etylenoxid kan ha negativa
effekter på hälsan, enligt Livsmedelsverket.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...alie.dpBU3FV5l

Tidigare var det SIA Glass och nu Hemglass .. hmm
(FB) SIA Glass återkallar glassar från marknaden (2021-07-16)
Citera
2022-01-12, 21:46
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
"glassbilen" finns inte längre, det är Hemglass som kör nu bara. Ett tag körde båda ett tag o med olika melodier.
Googlar du lite så finns info om det

Glassbilen finns kvar!
Citera
2022-01-12, 21:47
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag tycker att Hemglass var bra för runt 35 år sen. Kanske var det för att jag var liten då och att det bara var en upplevelse. Men jag misstänker att de, som så många andra snålat in på kvaliteten, att det i princip är Euro Shopper eller Eldorado - skit de säljer till premiumpris.

Självklart så är blir Hemglass dyrt jämfört med att handla flerpack på ICA. Detta beror ju dels på att Hemglass har dyra bilar som kör rätt långt, en chaufför som också är säljare, har en lång lågsäsong som de måste kompensera för.

Sen så har vi stormarknader som är öppna jämt och det ger ju också en hög tillgänglighet och gör att man inte behöver planera, jag minns när jag var liten och matvaruaffärerna hade öppet Må-Fr 09:30-18:00, Lör 09:30-13:00 och stängt på sön- och helgdag.

När jag var liten fanns en "drickabil" med, som byggde på samma sak som glassbilen, men att man sålde drickabackar i stället för glass.

Jag är dock förvånad att Hemglass fortfarande existerar, jag vill minnas att det ett kort tag fanns två företag.

Det finns kvar, det andra företaget!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback