2019-03-17, 15:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Hr (obygden Uppland) kommer den ca en gng vart femte r. Kper man inget, drjer det typ fem r till nsta chans.

kan inte tnka mig det r speciellt lnsamt i obygden, hr den knappast i en stor stad, minns ej nr jag hrde deras melodi spela... var ett par r sen.
Citera
2019-03-22, 22:22
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Hr (obygden Uppland) kommer den ca en gng vart femte r. Kper man inget, drjer det typ fem r till nsta chans.

Eerrhm nej? De har numera en webbshop. Man kan anvnda sig av det alternativet.

Frn Kpvillkor fr e-shop:

Citat:
"Fr att kunna bestlla frn Hemglass e-shop mste du vara minst 16 r samt bo inom ett omrde i Sverige dit Hemglass har mjlighet att leverera.

Glass som r bestlld via Hemglass E-shop levereras vanligtvis vid Hemglassbilens ordinarie stopp p den ordinarie turen.

Om det inte finns ngot stopp nra dig eller om det r mer n 14 dagar till nsta tur kommer vi att kontakta dig inom ngra dagar per telefon/sms/e-mail fr att komma verens om leveranstid samt en leveransadress som passar dig. Vi levererar s snabbt som mjligt, vanligtvis inom ngra dagar. Gratis leverans nr du handlar fr minst 250kr."

Det kanske kan funka ven om man bor mitt ute i vischan ngonstans i Uppland. Om man inte vill bestlla via webbshoppen, s kan man alltid fresl ett stopp dr man bor. Inte skert att Hemglass kommer dit fr det, men man kanske har tur.
Citera
2019-03-22, 22:39
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Eerrhm nej? De har numera en webbshop. Man kan anvnda sig av det alternativet.

Frn Kpvillkor fr e-shop:

Det kanske kan funka ven om man bor mitt ute i vischan ngonstans i Uppland. Om man inte vill bestlla via webbshoppen, s kan man alltid fresl ett stopp dr man bor. Inte skert att Hemglass kommer dit fr det, men man kanske har tur.

Dr ser man! Har aldrig ens tnkt tanken att leta upp Hemglass p ntet.
Citera
2021-07-22, 10:47
Medlem
Hemglass terkallar glass innehller otillten kemikalie

terkallar glassen Smarties Pop up 4-pack, skriver bolaget p sin hemsida.
Orsaken r att en underleverantr meddelat producenten Froneri om att den otilltna
industrikemikalien etylenoxid terfunnits i det stabiliseringsmedel som anvnds i produkten.
Kemikalien finns i glassen i mycket sm doser och kan inte mtas i den frdiga produkten.
Det r inte farligt att ta glassen, men lngvarig exponering av etylenoxid kan ha negativa
effekter p hlsan, enligt Livsmedelsverket.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...alie.dpBU3FV5l

Tidigare var det SIA Glass och nu Hemglass .. hmm
(FB) SIA Glass terkallar glassar frn marknaden (2021-07-16)
Citera
2022-01-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
"glassbilen" finns inte lngre, det r Hemglass som kr nu bara. Ett tag krde bda ett tag o med olika melodier.
Googlar du lite s finns info om det

Glassbilen finns kvar!
Citera
2022-01-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag tycker att Hemglass var bra fr runt 35 r sen. Kanske var det fr att jag var liten d och att det bara var en upplevelse. Men jag misstnker att de, som s mnga andra snlat in p kvaliteten, att det i princip r Euro Shopper eller Eldorado - skit de sljer till premiumpris.

Sjlvklart s r blir Hemglass dyrt jmfrt med att handla flerpack p ICA. Detta beror ju dels p att Hemglass har dyra bilar som kr rtt lngt, en chauffr som ocks r sljare, har en lng lgssong som de mste kompensera fr.

Sen s har vi stormarknader som r ppna jmt och det ger ju ocks en hg tillgnglighet och gr att man inte behver planera, jag minns nr jag var liten och matvaruaffrerna hade ppet M-Fr 09:30-18:00, Lr 09:30-13:00 och stngt p sn- och helgdag.

Nr jag var liten fanns en "drickabil" med, som byggde p samma sak som glassbilen, men att man slde drickabackar i stllet fr glass.

Jag r dock frvnad att Hemglass fortfarande existerar, jag vill minnas att det ett kort tag fanns tv fretag.

Det finns kvar, det andra fretaget!
Citera
2025-03-18, 21:06
Medlem
Elementarts avatar
Hemglass var ju lite nostalgi p 90-talet nr man alla i grannskapet mttes upp vid glassbilen. Minns att vi kpte glass drifrn ibland, har ngon handlat frn dem p senaste tiden? Det r ju rtt dyrt, men de sljer ju en del glassorter som inte finns i affr.
Citera
2025-03-25, 09:33
Medlem
Stroganovs avatar
Hur r punschrulleglassen? Himmelsk?
Citera
2025-04-02, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stroganov
Hur r punschrulleglassen? Himmelsk?
God!
Citera
2025-04-05, 04:07
Medlem
Jeavla gott me Hemglass
Citera
2025-04-08, 19:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Hemglass var ju lite nostalgi p 90-talet nr man alla i grannskapet mttes upp vid glassbilen. Minns att vi kpte glass drifrn ibland, har ngon handlat frn dem p senaste tiden? Det r ju rtt dyrt, men de sljer ju en del glassorter som inte finns i affr.

P 80-talet var glassen billig och lite halvdlig nf man kpte den av hemglassbilen, nu r glassen lika bra som annan motsvarande glass men lika dyr som p ICA.
Citera
2025-04-08, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kper ibland. Dyrt blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in