Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-29, 21:04
Medlem
t0rsks avatar
Jag har precis tryckt in och installerat mitt nya ljudkort, Creative SoundBlaster X-Fi Titanium, och allt fungerar bra och ljudet är superbt. Det enda problemet jag har är att ljudet i spotify inte längre fungerar. Får inget ljud, trots att spotify buffrar och kör låten normalt.

Har testat att installera om spotify och installerat bort drivrutiner till det gamla inbyggda ljudkortet men det hjälpte inte.

Googlade lite och det verkar som att det är fler som har samma problem med liknande creative-kort. Någon som vet hur man löser detta? Orka leva utan spotify .

Ljudet försvann helt när jag installerade bort drivrutinerna till det inbyggda ljudkortet. Men jag vet att ljudet inte gick igenom det innan. Man hörde klar skillnad i ljudkvalité om man säger så.
Senast redigerad av t0rsk 2009-04-29 kl. 21:08.
Citera
2009-04-29, 21:55
Medlem
t0rsks avatar
Lol, det är nog bara jag som är en artard. Har inte lyckats få igång ljudet än men jag tror det berodde på att jag glömde sätta i ljudkablarna i ljudkortet istället för moderkortet. Måste nog installera om drivrutinerna nu bara så fungerar det säkert.
Citera
2009-04-29, 23:06
Medlem
CoolDudes avatar
hehe en klassiker, ännu vanligare med integrerat och extern graffe dock
Citera
2009-04-30, 00:03
Medlem
t0rsks avatar
Hehe, aa allt gick bra nu
Ibland slår det slint i skallen.
Citera
2010-09-23, 23:14
Medlem
Bumbar för ar samam problem, de är så att jag fick samma problem från igenstans. Jag har haft min laptop i typ två veckor o den är relativt ny ? tror inte den behöver nya drivrutiner o vet inte helelr hur man gör ? Så vad kan de bero på, andra hemsidor o program me ljud funkar bra
Citera
2010-09-23, 23:19
Medlem
När jag försöker uppdatera så står de att ja redan använder de senaste drivrutinerna :s
Citera
2010-09-23, 23:22
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla så du valt rätt ljudenhet under uppspelning i Windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in