2009-04-29, 21:04
Medlem
t0rsks avatar
Jag har precis tryckt in och installerat mitt nya ljudkort, Creative SoundBlaster X-Fi Titanium, och allt fungerar bra och ljudet r superbt. Det enda problemet jag har r att ljudet i spotify inte lngre fungerar. Fr inget ljud, trots att spotify buffrar och kr lten normalt.

Har testat att installera om spotify och installerat bort drivrutiner till det gamla inbyggda ljudkortet men det hjlpte inte.

Googlade lite och det verkar som att det r fler som har samma problem med liknande creative-kort. Ngon som vet hur man lser detta? Orka leva utan spotify .

Ljudet frsvann helt nr jag installerade bort drivrutinerna till det inbyggda ljudkortet. Men jag vet att ljudet inte gick igenom det innan. Man hrde klar skillnad i ljudkvalit om man sger s.
Senast redigerad av t0rsk 2009-04-29 kl. 21:08.
Citera
2009-04-29, 21:55
Medlem
t0rsks avatar
Lol, det r nog bara jag som r en artard. Har inte lyckats f igng ljudet n men jag tror det berodde p att jag glmde stta i ljudkablarna i ljudkortet istllet fr moderkortet. Mste nog installera om drivrutinerna nu bara s fungerar det skert.
Citera
2009-04-29, 23:06
Medlem
CoolDudes avatar
hehe en klassiker, nnu vanligare med integrerat och extern graffe dock
Citera
2009-04-30, 00:03
Medlem
t0rsks avatar
Hehe, aa allt gick bra nu
Ibland slr det slint i skallen.
Citera
2010-09-23, 23:14
Medlem
Bumbar fr ar samam problem, de r s att jag fick samma problem frn igenstans. Jag har haft min laptop i typ tv veckor o den r relativt ny ? tror inte den behver nya drivrutiner o vet inte helelr hur man gr ? S vad kan de bero p, andra hemsidor o program me ljud funkar bra
Citera
2010-09-23, 23:19
Medlem
Nr jag frsker uppdatera s str de att ja redan anvnder de senaste drivrutinerna :s
Citera
2010-09-23, 23:22
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla s du valt rtt ljudenhet under uppspelning i Windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in