Tja, jag försöker göra en sak med bilder. Men bilderna ska vara stillbilder från en film.
Jag har provat att spela upp filmen i VLC media player. Jag har pausat och tryckt Print Screen. Men när jag öpnnar det i Photoshop är inte filmen med, bara bakgrunden flyttas och kan klippas i.
Jag vill alltså till exempel pausa när en kille faller i filmen och ändra lite med den stillbilden i Photoshop, men jag kan inte få det så det går att rita på filmen och klippa ut saker med mera.
Hur kan jag få stillbilder till Photoshop, har bara VLC.
Om du pausar där du vill att bilden ska tas kan du välja snapshot i någon av menyerna. Bör inte vara så svårt att hitta.
I Vista finns en standardapplikation som heter skärklippverktyget (ligger under tillbehör). Av någon anledning fungerar inte snapshot-alternativet för mig, så jag använder mig av det. Jag har tidigare testat att ta ut bilder från VLC genom print screen, men det funkar helt enkelt inte som det annars gör.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!