2012-04-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Ja och jag solade 2 gånger, en 12minuter efter 0,2mg melanotan. Sen en till 5minuter utan melanotan innan. Det är allt på 4 månader och jag är riktigt utomlands-brun nu.

Hur många mg har du använt totalt på 4 månader? Lätt/svårt att bli brun annars?

Tvivlar inte på att det är effektivare med inject. Mitt svar till han ovan handlar om att jag menar bara på att det visst har en bra effekt vilket frukoststol är ett bra exempel på om man utgår ifrån att han som han själv säger inte blir brun annars.

Har man ingen direkt koll bör man i sina svar till någon som inte vet åtminstone försöka vara reserverad i sina svar och inte häva ur sig dåligt underbyggda påståenden om att det är si eller så, i detta fallet att sprayen utan tvekan skulle vara verkningslös.

Hurvida det ger mindre biverkningar går inte att säga (även om frukoststol enligt egen utsago inte fick några nya leverfläckar som han märkte av) eftersom det såklart är individuellt.
2012-04-06, 00:22
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocks
Hur många mg har du använt totalt på 4 månader? Lätt/svårt att bli brun annars?

Tvivlar inte på att det är effektivare med inject. Mitt svar till han ovan handlar om att jag menar bara på att det visst har en bra effekt vilket frukoststol är ett bra exempel på om man utgår ifrån att han som han själv säger inte blir brun annars.

Har man ingen direkt koll bör man i sina svar till någon som inte vet åtminstone försöka vara reserverad i sina svar och inte häva ur sig dåligt underbyggda påståenden om att det är si eller så, i detta fallet att sprayen utan tvekan skulle vara verkningslös.

Hurvida det ger mindre biverkningar går inte att säga (även om frukoststol enligt egen utsago inte fick några nya leverfläckar som han märkte av) eftersom det såklart är individuellt.

Vet inte hur mkt det är nu men är väl en max 5-7mg. Svårt o säga. Kört någon månad nu. Hyfsat lätt o bli brun, men inte knallbrun utan blir brun men inte mer.

Nä har man pengar så visst nässpray funkar säkert, men med de pengarna du får slösa på solarium är det enligt mig inte så jävla värt, om jag jämför med inject. Här är det snordyrt o sola solarium, men jag har en snubbe som pmat mig som hade kort på något gym där de solade gratis. Visst då är det bara köra på.
2012-04-06, 09:45
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Sant, å andra sidan har trådskaparen i den tråden jag länkade (frukoststol) beskrivit sitt solschema såhär:

Måndag spray 8-9 solning kl 14:00 22min
Onsdag spray 8-9 solning kl 14:00 22min
Fredag spray 8-9 solning kl 14:00 22min
Söndag använder jag sprayen men solar inte.

Ja du ser själv Minst 5 h mellan intag och solning.

Solar man 66min/veckan i solarium så får de flesta färg.
2012-04-06, 12:56
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher

Och möjligtvis cancer. Lite dubbelmoral med tanke på att melanotan finns just för att undvika hudcancer.
Just great.
2012-04-06, 12:58
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Och möjligtvis cancer. Lite dubbelmoral med tanke på att melanotan finns just för att undvika hudcancer.
Just great.

Precis. Lose-lose, med andra ord.
2012-04-06, 13:00
Medlem
MadAsHellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadAsHelll
Till alla er som har ojämn färg på kroppen.

Jag t.ex har en otroligt fin brun bränna på rygg och mage, men sedan är baksidan av bicepsen och insidan + underarmarna vita. Har solat med händerna bakom huvudet och det har hjälpt endel.

Vad tror ni om att olija in som ställena som färgen sätter sig dåligt på med olivolja för att just dom ställena ska bli brunare?

Vet vissa polare brukar olja in sig på sommaren när dom solar för att bli brunare.

Mvh

Bump.
2012-04-06, 13:26
Medlem
Citat:

Mm men dom flesta brukar också få färg av att vara ute "en hel sommar"

Jag kan normalt inte bli brun, jag har varit ute flera timmar i dagen utan tröja och arbetat i en hel sommar utan att få någon bränna, och den lilla brännan jag fått försvinner inom beloppet av 1-2 veckor. Jag har alltså bara blivit rödbränd och sen försvinner det.

Solen är att föredra oavsett om man väljer spruta eller spray. Solariumet är en bevisad cancerrisk, även att vistas i solen är en risk, men inte alls på den nivån som solarium om man ska tro på undersökningarna som har gjorts.
2012-04-06, 15:38
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Mm men dom flesta brukar också få färg av att vara ute "en hel sommar"

Jag kan normalt inte bli brun, jag har varit ute flera timmar i dagen utan tröja och arbetat i en hel sommar utan att få någon bränna, och den lilla brännan jag fått försvinner inom beloppet av 1-2 veckor. Jag har alltså bara blivit rödbränd och sen försvinner det.

Solen är att föredra oavsett om man väljer spruta eller spray. Solariumet är en bevisad cancerrisk, även att vistas i solen är en risk, men inte alls på den nivån som solarium om man ska tro på undersökningarna som har gjorts.

Jaja. Vill man spraya näsan så får man väl det.

Personligen (obs. objektiv åsikt) tvivlar jag på att melanotan i snoken ger några betydande effekter. Än mindre finner jag det vara försvarbart ur ett strikt ekonomiskt perspektiv. För lite "bang for the buck", so to speak.
2012-04-06, 16:30
Medlem
Citat:
Jaja. Vill man spraya näsan så får man väl det.

Personligen (obs. objektiv åsikt) tvivlar jag på att melanotan i snoken ger några betydande effekter. Än mindre finner jag det vara försvarbart ur ett strikt ekonomiskt perspektiv. För lite "bang for the buck", so to speak.

Det är verkligen inte ekonomiskt försvarbart med spray. Det ekonomiska perspektivet är sekundärt för mig så jag har bestämt mig för att testa sprayen, återkommer om 1-1,5 månad om det fungerade eller ej . En sak som tyder på att melanotanet iallafall kommer in i kroppen är att man känner ett illamående nästan direkt efter intag.
2012-04-06, 16:33
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Det är verkligen inte ekonomiskt försvarbart med spray. Det ekonomiska perspektivet är sekundärt för mig så jag har bestämt mig för att testa sprayen, återkommer om 1-1,5 månad om det fungerade eller ej . En sak som tyder på att melanotanet iallafall kommer in i kroppen är att man känner ett illamående nästan direkt efter intag.

Gör så. Har du kört sprutor tidigare? Jag undrar eftersom det sätter "spraybrännan" i ett mer rättvist perspektiv, där en mer reell jämförelse kan göras.
2012-04-06, 16:46
Medlem
Citat:
Gör så. Har du kört sprutor tidigare? Jag undrar eftersom det sätter "spraybrännan" i ett mer rättvist perspektiv, där en mer reell jämförelse kan göras.

Det har jag tyvär inte. Däremot känner jag väl till hur min hud normalt brukar reagera på sol och solarium (uruselt). Men jämförelsen blir mellan inget melanotan alls och med melanotan som spray, har sprayen ingen effekt övergår jag nog eventuellt till sprutor.

Hoppas på att det snart går att sola normalt, även om det ser dåligt ut just nu tyvär (södra sverige).

Blir nog att köra lite solarium innan dess, men inte 66 min/vecka, så mycket vet jag, vill ju inte be om problem förfan
2012-04-06, 18:07
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Det har jag tyvär inte. Däremot känner jag väl till hur min hud normalt brukar reagera på sol och solarium (uruselt). Men jämförelsen blir mellan inget melanotan alls och med melanotan som spray, har sprayen ingen effekt övergår jag nog eventuellt till sprutor.

Hoppas på att det snart går att sola normalt, även om det ser dåligt ut just nu tyvär (södra sverige).

Blir nog att köra lite solarium innan dess, men inte 66 min/vecka, så mycket vet jag, vill ju inte be om problem förfan

Okej, håll oss uppdaterade!

För övrigt så tycker jag nog att vädergudarna är rätt elaka för tillfället. Påsk och allt. Lite sol och värme kan vi väl ändå få?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in