2010-04-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Nu är det så att jag inte kan förvara den i kylen pga att jag fortfarande bor hos mina föräldrar och har tillgång till en frys på min våning i huset. Tack ändå.

3 gånger alltså? Intressant, jag har inte märkt av några andra bieffekter typ illamående och trötthet än så länge. Hur länge väntar du med att sola? En gång varje vecka kanske är lagom? Har för övrigt blandning av hudtyp 2 och 3 så har inte så svårt för att bli brun direkt

ok, då förstår jag.

har inte heller mått illa och trötthet vet jag inte- är ALLTID trött men var glad för att du inte märker något mer.

jag har väl samma hudtyp som dig (halvlatinska) och började på en fredag. på onsdagen fick jag kommentarer som "vad brun du är i ansiktet!" och under påskhelgen sa syrran att mina läppar var blå... jag hade ju sett det innan men tänkte att jag inbillade mig

vet inte riktigt hur jag ska göra med solningen... är ju nyfiken! jag k.a.n.s.k.e solar imorgon- får se!

vad tar du för dos och när har du tänkt sola för första gången?
2010-04-08, 19:38
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaReina
ok, då förstår jag.

har inte heller mått illa och trötthet vet jag inte- är ALLTID trött men var glad för att du inte märker något mer.

jag har väl samma hudtyp som dig (halvlatinska) och började på en fredag. på onsdagen fick jag kommentarer som "vad brun du är i ansiktet!" och under påskhelgen sa syrran att mina läppar var blå... jag hade ju sett det innan men tänkte att jag inbillade mig

vet inte riktigt hur jag ska göra med solningen... är ju nyfiken! jag k.a.n.s.k.e solar imorgon- får se!

vad tar du för dos och när har du tänkt sola för första gången?

Haha okej, jag kan dock inte säga att jag är någton latinare direkt, hoppas dock att jag inte får några blåa läppar

Jag tar för tillfället 0.25 dos och kommer nog öka till 0.50 när jag hållt på ett tag, sola första gången kommer jag nog göra nästa vecka, fast jag har inte bestämmt mig än, om jag också blir brun utan sol nästa vecka så kommer jag nog hålla mig lite till
2010-04-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildostar
Du tog ditt sista melanotan säger du? Har du totalt tryckt 10mg nu alltså?

Hur mycket har du solat?
Hur länge har du solat per gång?
Alldeles riktigt!

Jag har solat 2 gånger.
25min på min 8e dag. Då blev jag väldigt röd i ansiktet, främst. Även på magen och ryggen dock.
20min på min 14e dag. Knappt någon skillnad överhuvudtaget. Lite brunare i ansiktet dock!
2010-04-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desolate
Alldeles riktigt!

Jag har solat 2 gånger.
25min på min 8e dag. Då blev jag väldigt röd i ansiktet, främst. Även på magen och ryggen dock.
20min på min 14e dag. Knappt någon skillnad överhuvudtaget. Lite brunare i ansiktet dock!

det är VÄLDIGT individuellt det här, har jag förstått. En del blir afrikaner på en vecka och för andra tar det mer än en månad innan man ser resultat.

jag tycker att du ska fortsätta som du gjort, kanske ev. öka din dos. vad har du legat på? tror att du kan behöva sola fler gånger innan, dock.
2010-04-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Haha okej, jag kan dock inte säga att jag är någton latinare direkt, hoppas dock att jag inte får några blåa läppar

Jag tar för tillfället 0.25 dos och kommer nog öka till 0.50 när jag hållt på ett tag, sola första gången kommer jag nog göra nästa vecka, fast jag har inte bestämmt mig än, om jag också blir brun utan sol nästa vecka så kommer jag nog hålla mig lite till

nej, det hoppas jag att du slipper!

kör på den dosen du har, effekt får du. om du ökar dosen så DUBBLERA den inte och se till att du gett det en ärlig chans innan. det betyder att du hållt på tre veckor och solat två-tre ggr. ungefär.

många som solat första veckan har blivit besvikna över resultatet. det verkar som att man bör hållit på i två veckor iaf innan första solningen. ska bli spännande det här!
2010-04-08, 20:52
Medlem
Brojanicas avatar
Trodde jag låg på sista sidan men tydligen inte, så ignorera inlägget
2010-04-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
Trodde jag låg på sista sidan men tydligen inte, så ignorera inlägget

hur går det för dig, förresten? hur länge har du injecticerat M2 nu? solat något än?
2010-04-08, 21:03
Medlem
Citat:
det är VÄLDIGT individuellt det här, har jag förstått. En del blir afrikaner på en vecka och för andra tar det mer än en månad innan man ser resultat.

jag tycker att du ska fortsätta som du gjort, kanske ev. öka din dos. vad har du legat på? tror att du kan behöva sola fler gånger innan, dock.
Jag har som sagt sett en del skillnader;
*Har sett smutsig ut i ansiktet och på magen.
*Lite brunare i ansiktet, även på kroppen (minimal skillnad dock).
*Pungen har blivit väldigt mörk!
Så det är ju självklart att jag kommer fortsätta!
Ska även besöka ett solarium så snart som möjligt. 2-3 gånger i veckan förmodligen!

Jag började med 0,25.. höjde till 0,35 dagen efter och sedan 0,4-45~.
Sen efter det så har jag legat på 0,5/ed. Så jag kommer verkligen inte höja dosen.
Tycker redan nu att 0,5/ed är lite för mycket! Men jag är bekväm vid den här dosen.
Har som jag skrivit tidigare i tråden inte sett något negativt i att ta 0,5/ed.
Har varken mått illa eller fått en minskat aptit. Det enda som jag har märkt av är att jag har blivit kåtare vissa dagar.
Självklart har jag fått en massa leverfläckar. Men leverfläckar kan jag leva med! De flesta är väldigt små och syns knappt (om man inte står alltför nära). Så dom är ingenting som irriterar mig!
2010-04-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desolate
Jag har som sagt sett en del skillnader;
*Har sett smutsig ut i ansiktet och på magen.
*Lite brunare i ansiktet, även på kroppen (minimal skillnad dock).
*Pungen har blivit väldigt mörk!
Så det är ju självklart att jag kommer fortsätta!
Ska även besöka ett solarium så snart som möjligt. 2-3 gånger i veckan förmodligen!

Jag började med 0,25.. höjde till 0,35 dagen efter och sedan 0,4-45~.
Sen efter det så har jag legat på 0,5/ed. Så jag kommer verkligen inte höja dosen.
Tycker redan nu att 0,5/ed är lite för mycket! Men jag är bekväm vid den här dosen.
Har som jag skrivit tidigare i tråden inte sett något negativt i att ta 0,5/ed.
Har varken mått illa eller fått en minskat aptit. Det enda som jag har märkt av är att jag har blivit kåtare vissa dagar.
Självklart har jag fått en massa leverfläckar. Men leverfläckar kan jag leva med! De flesta är väldigt små och syns knappt (om man inte står alltför nära). Så dom är ingenting som irriterar mig!

så fr.o.m tredje dagen körde du 0,5? det är ju en ganska hög dos, som du själv säger. men ha tålamod! i usa där man rekomenderas att ta 1mg/ed har det ändå tagit upp till två månader innan man sett resultat har jag läst (i extremfall).

du verkar ha en bra plan med solningen. uppdatera och dela med dig !

du skriver att du "har sett" smutsig ut i ansikte och på magen. har det blivit bra nu då, menar du?

leverfläckarna är ju inte det roligaste men inte heller någon överraskning, direkt. jag tror att man mest tänker på det själv- om man inte får 15 nya i ansiktet! jag har haft tur där: har rätt många sen innan men har ännu inte upptäckt några nya- bara att dom jag hade blivit mörkare.

har du märkt om dina läppar ändrats i färgen? mina är blåaktiga! jag hoppas att det går över snart.
2010-04-08, 21:19
Medlem
Brojanicas avatar
Citat:
hur går det för dig, förresten? hur länge har du injecticerat M2 nu? solat något än?

Jag har väntat med mitt MT2, jag har lite färg redan och fått någon enstaka kommentar där de frågat om jag varit o solat lite(med andra ord så brukar jag gå till solariet lite då o då). Vågar inte riktigt smacka på än så kommer vänta i alla fall två veckor. För mycket bränna känns inte helt rätt än även om solen börjar titta fram
2010-04-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
Jag har väntat med mitt MT2, jag har lite färg redan och fått någon enstaka kommentar där de frågat om jag varit o solat lite(med andra ord så brukar jag gå till solariet lite då o då). Vågar inte riktigt smacka på än så kommer vänta i alla fall två veckor. För mycket bränna känns inte helt rätt än även om solen börjar titta fram

du verkar vettig. har också tänkt på det där. vill ju inte bli FÖR brun redan... men, men- nu är det försent. men gissa vem som kommer vara först med att visa benen så fort tillfälle ges ? får se det så! haha

hur har du planerat att dosera när du väl börjar?
2010-04-08, 21:25
Medlem
Citat:
idag är jag på min trettonde dag. har tagit 4 units= 0.2 mg ED.

har inte solat än men jag har blivit ordentligt brun i ansiktet.

biverkningar än så länge:

* mina födelsemärken har blivit svarta- detta var jag beredd på.
* mina läppar har blivit aningen blåa!

den sistnämnda var jag däremot INTE beredd på eftersom jag tar en låg dos! Inte vackert och jag hoppas verkligen att dom återgår till sin normala färg så fort som möjligt. Jag inbillar mig att jag ser sjuk ut...

tänkte att jag skulle sola imorgon men det kanske blir i början av nästa vecka istället och då tänker jag täcka för ansiktet för ett (förhoppningsvis) jämnare resultat. LIIIITE nojig är jag för att bli FÖR BRUN, speciellt med tanke på mitt ansikte. gärna till sommaren men inte än, vill att det ska se fräscht ut så jag är ärligt talat lite nojjig inför solningen! nåja, vi får se hur det blir med det. sola ska jag så småningom iaf!

Blå läppar är en av de kosmetiska förändringar som kan dyka upp vid användade av melanotan liksom blånad ton på andra delar av huden där melaninet koncentrerar sig. Titta i munnen och se om insidan av kinderna även de har en blå ton.

Oftast kommer tonen av en för hög dos för just den specifika personen (dom här rekommendationerna som görs på kroppsvikten osv, har inga direkta belägg rent forskningsmässigt.)

Biverkningarna mattas alltid ner om man tar lägre dos. SÅ även om du redan nu tar lite så bör du kanske sänka den ännu mer om du vill slippa färgtonen.
Eventuellt kan det vara så att det ebbar ut lite längre fram i uppladdningen , annars brukar det ge sig när man kör underhållningsdoser (såvida du inte kör en omåttligt hög underhållsdos för då kommer det att vara noterbart åtminstonde 4-5 dagar efter sticket).

om så inte är fallet så har jag tyvärr inget bättre att komma med mer än att föreslå att du vid frågor påstår att du lider av cyanos/ fryser ofta eller att du har väldigt ytliga blodkärl som gör att dina läppar har tendens att verka lite blåaktiga (ja, jag är seriös. ursäkterna funkar guld för mig om någon frågar då jag dessvärre konstant har den här bieffekten. Efter ett tag blir folk så vana att de inte ens noterar det)

det har även dykt upp rapporter om förändrad färg (mörkare och ljusare) på behåring (ögonbryn, skägg, ögonfransar, huvudhår etc) samt ögonfärg! Kroppsbehåring förvånar mig inte, ögonfärg vill jag nog se lite mer konkreta bevis på innan jag fäller en åsikt där.

/mvh C

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in