2009-04-28, 19:49
Bannlyst
Kommer inom kort lägga ut min BR till försäljning. Men har en fundering jag skulle vilja kolla med er här.

Den är enligt mig och en hel del vänner, snyggt designad, planerad och modernt inredd. Med valnötsgolv, ljusgrå väggar och en del tapeter i svart/grått. Vitvaror går i svart och rostfritt. Som en av få i föreningen har jag även en 60cm diskmaskin av hög kvalitet. Plus detta 100/100 för 90 buck i månaden, borde tilltala en yngre och lite "coolare" målgrupp...

Min tanke är att denna stil borde passa en hel del som vill ha ett tämligen cool och lite tuffare inredd kvart. Någon i 20-30 års åldern.

Frågan är, är det vettigare att tapetsera om till en tråkig neutral färg rakt igenom eller behålla stilen som är idag? Typ maxa med spottar och snygga växter istället.

Om det är tre eller sex budgivare spelar föga roll, det handlar ju så klart om ett högt slutpris.

Ska man gå safe eller satsa på att min stil tilltalar många andra?

Lite luddigt kanske men jag börjar bli stressad med att få ut den på marknaden, helst i maj om det går.

En sak jag nästan är helt säker på är att lägga lite cash på att slipa upp originalparketten i vardagsrummet och flytta det nuvarande valnötsgolvet till kök och klädammare.

Skjut mig!
Citera
2009-04-28, 20:32
Moderator
rotadents avatar
Jag har bara min högst personliga åsikt men jag skulle vilja säga: behåll det som det är. Tapetsera inte om allting neutralt vitt, det är redan så många som gör så. Dessutom är det inget större jobb för den som flyttar in att fixa lite med ytskikten om de är missnöjda. Jag själv tycker att det viktigaste är att badrum och kök är fräscha, de kostar mycket att fixa och stora delar av jobbet kan man inte göra själv (åtminstone kan inte jag det). Tapeterna skulle jag inte oroa mig för. Att slipa parketten är nog inte så dumt dock, det ger ett fräscht intryck om parketten är fin.
Citera
2009-04-29, 13:26
Medlem
Du behöver nog inte känna stress för att få ut den på marknaden. Dessa priser kommer hålla i sig.
Citera
2009-04-29, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Du behöver nog inte känna stress för att få ut den på marknaden. Dessa priser kommer hålla i sig.

Stressen är att få ut den på marknaden innan industrisemestern drar igång. Men det blir inga problem, mäkklaren ska hit på tisdag och inspektera..

Men jag tror du har rätt, men att ha alla lån hos Swedbank känns sådär just nu... Med 30% cash till nästa kan jag bråka ordentligt med bankerna på marknaden.
Citera
2009-04-29, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har bara min högst personliga åsikt men jag skulle vilja säga: behåll det som det är. Tapetsera inte om allting neutralt vitt, det är redan så många som gör så. Dessutom är det inget större jobb för den som flyttar in att fixa lite med ytskikten om de är missnöjda. Jag själv tycker att det viktigaste är att badrum och kök är fräscha, de kostar mycket att fixa och stora delar av jobbet kan man inte göra själv (åtminstone kan inte jag det). Tapeterna skulle jag inte oroa mig för. Att slipa parketten är nog inte så dumt dock, det ger ett fräscht intryck om parketten är fin.

Låter mycket vettigt. Slipa parketten och lägga in golvet i köket räcker nog ganska långt. Får se man mäklaren tycker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in