2004-06-11, 12:26
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Men se det från denna sida. Polisen kommer och kräver att man inte ska maskera sig medans dom gör det med flit.
Men hey, har jag brutit mot någon lag? Well, nej.
Men står det inte enligt lagen att en poliser skall kunna bli identifierade? Vad fyller då dessa siffror för funktion som finns på baksidan av hjälmarna?
Oseriösa är dom inte. Visst finns det lösa grupper men jag tänker mer på de större som ND, SD och deras kompanjoner.
Det enda jag har haft inom vad du påstår kravall liknande plagg är vanlig maskering. En vanlig t-shirt dvs.
Haha
Polisen är inte så snäll alltid... Känner vänner som har fått mycket stryk, slag osv utan anledning. Well vad ska man säga?
En polis utan siffror kan i regel nästan göra vad han vill, för han kan man ju inte identifiera. Kolla på de oidentifierbara poliserna som var vid Göteborg.
Att polisen sedan har hela kåren efter sig och skyddar varandra vid rättegång är väl en annan sak
Varit med om tillfällen då man har fått order att avmaskera sig och givetvis så lyder man. Så står polisen fortfarande hemliga fast man säger till dem.
Alla svartklädda du ser är inte AFA medlemmar... Komihåg det.
Ofta man ser AFA gå under sin banderoll och helt plötsigt kasta stenar på rutor... Well, nej.
Hur som helst, hoppas du fick svar på dina frågor.
Man får ju tycka som man vill right
Fred.
Men hey, har jag brutit mot någon lag? Well, nej.
Men står det inte enligt lagen att en poliser skall kunna bli identifierade? Vad fyller då dessa siffror för funktion som finns på baksidan av hjälmarna?

Oseriösa är dom inte. Visst finns det lösa grupper men jag tänker mer på de större som ND, SD och deras kompanjoner.
Det enda jag har haft inom vad du påstår kravall liknande plagg är vanlig maskering. En vanlig t-shirt dvs.
Haha
Polisen är inte så snäll alltid... Känner vänner som har fått mycket stryk, slag osv utan anledning. Well vad ska man säga?
En polis utan siffror kan i regel nästan göra vad han vill, för han kan man ju inte identifiera. Kolla på de oidentifierbara poliserna som var vid Göteborg.
Att polisen sedan har hela kåren efter sig och skyddar varandra vid rättegång är väl en annan sak
Varit med om tillfällen då man har fått order att avmaskera sig och givetvis så lyder man. Så står polisen fortfarande hemliga fast man säger till dem.
Alla svartklädda du ser är inte AFA medlemmar... Komihåg det.
Ofta man ser AFA gå under sin banderoll och helt plötsigt kasta stenar på rutor... Well, nej.
Hur som helst, hoppas du fick svar på dina frågor.
Man får ju tycka som man vill right

Fred.
ok då kan jag tala om för dig att ha på sig sådan utr. tär på en man vill ha t.ex. balaklava m.m. annars blir det till en pina.
hehe näe självklart är inte alla svartklädda människor AFA det förstår jag oxå men mitt intryck av AFA är ganska negativt tyvär, jag ser nazisterna i såfall som mer rakryggade än AFA även att jag inte sympatiserar med dom.
visst kan jag ha mött fel människor men det är många jag har mött jag gör inte mitt omdöme på en person inte.
somföregåénde skrivare sa så verkar det ju som att ni går ut på demonstrationerna för att det är roligt? inte för dess verkliga syfte (detta är dock min personliga åsikt)
självfallet finns det poliser som inte bör vara det och far skam över kåren tro mig jag är inte en person som gillar dom. men i många lägen sympatiserar jag med dom.
ta gbg händelsen t.ex. mkt gick fel men mkt gjordes rätt oxå. du får se det från deras sida även om det är svårt.
det är särskillt svårt för en som inte har gjort värnplikt på så vis då vet man hur den sortens stressen påverkar en människa.
du har ett gäng gatkastande snorungar som avancerar frammåt medans du har en/några svårt skadade kollgor.
i denna stund har man föga tid att fatta beslut och som kan vara kritiska för att du och dina vänner kommer levande ut ur sitvationen. fel kan uppstå och det gjorde det oxå. var inte på plats vid tillfället själv med tanke på att jag bodde 150mil ifrån då men har vänner som var där.
självklart skall man kunna identifiera en polis men om inte mitt minne sviker mig så ställde Attack lr AFA upp med att sätta på dessa nummer på hjälmarna?
sen måste jag säga till Fase:
har du tänkt på att det är privata ägare som äger diverse MCdonalds oxå? även att de ingår i en större koncern betyder inte att de inte är privat företagare. en ruta kostar lika mkt för dom som om ni skulle förstöra en ruta för Agda 85. vad ger än rättighet att förstöra andras egendom? :mad: