Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-29, 21:58
  #13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag hade ett skrivit ett ganska lång inlägg om hur viktigt spelsinne/spelförståelse är men tyvärr så råkade jag sjabbla bort det.

Har du bra spelförståelse så kan du komma väldigt lätt, dessutom är det enkelt för scouter att se om en spelare har bra förståelse eller inte.

Helt klart. Bäckström är ett klockrent exempel. Innan han lämnade Sverige levde han på sitt spelsinne. Inget bra skott, ingen bra fysik och ingen överdrivet bra skridskoåkning. Ändå gick han som nr 4 i draften.
Citera
2009-04-30, 16:20
  #14
Medlem
kul att så många svarade och reflekterade över svaren...vi spelade streethockey igår och jag kände att jag spelade jävligt starkt själv(fick jag det sagt), och fick en helt annan syn på hur andra spelade och fungerade på plan.

jag anser inte det är den som missar fritt mål som är dålig, utan den som inte skapar tillfällen att göra mål på är sämre enligt mig.

dessutom känner jag att kontroll på pucken/bollen när man tittar upp ger väldigt mycket...man spelar väldigt mycket bättre om man kan ha kontroll på bollen och samtidigt veta vad man har för möljigheter ur den possition man står i, som att kunna se sina motspelare och ge en assist.

Som sagt med Omark så håller jag med, han straff glömmer ingen men detta mål gjordes utan motståndarnas backar, där är han svaghet.

någon nämde ödmjukhet, tror med det är viktigt..ger man possitiv kritik får man snart den tillbaka

fyll bara på
Citera
2009-05-02, 13:45
  #15
Medlem
Limpan14s avatar
Någonting scouterna kollar mycket på är spelarens karaktär. Hur agerar spelaren vid t.ex. bolltapp? Hänger han med huvudet eller krigar han tillbaka bollen/pucken? En surkuk som surar över en tappad boll/puck vill ingen ha. Visar han istället karaktär och struntar i det och försöker kriga igen den tappade ger det ett STORT plus i anteckningarna.
Citera
2009-05-02, 14:52
  #16
Medlem
sweepdawgs avatar
Den som är bäst är den som aldrig slår felpass, aldrig tappar pucken och jobbar hårdast.
Citera
2009-05-02, 15:22
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweepdawg
Den som är bäst är den som aldrig slår felpass, aldrig tappar pucken och jobbar hårdast.

jo men hallå farfar ingen är väl perfekt, kollar man på elitespelarna i nhl som ligger på topp som slår felpassar och tappar pucken då och då..men gör mål på mål och assist på assist ...hur fick de kontrakt??
Citera
2009-05-03, 00:30
  #18
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweepdawg
Den som är bäst är den som aldrig slår felpass, aldrig tappar pucken och jobbar hårdast.
En person som aldrig "tappar" pucken låter inte som en särskilt bra lagspelare i mina öron, något som scouter tittar mycket på.
Citera
2009-05-03, 11:28
  #19
Medlem
sweepdawgs avatar
Har spelat med och mot spelare som aldrig slår felpass och inte går att ta pucken av i princip. Och dom spelarna är dom som har lyckats...

Sedan är det klart att alla inte kan ha samma spelstil och att vissa chansar mer och vågar mer, men i slutändan vill jag ha en solid spelare som man alltid vet vad man får ut av.
Citera
2009-05-03, 18:18
  #20
Medlem
Mulatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Jag skulle t.ex inte vilja ha Kovaltjuk(stavning?) i mitt lag....Visst han gör säkert 40 mål i snitt/säsong...men kolla på hans minusstatistik(han är inne på baklängesmål)....Samma djävla visa ÅR efter ÅR...hopplös minusstatistik...Totalt överskattad spelare om du frågar mig...Sånt kollar nog scouterna efter förhoppningsvis oxo

Mvh: The CrimsonIdol


Men han spelar i ett uselt lag... Kan inte det ha något med saken att göra? För han är utan tvekan en av nhl's bästa spelare på sin position! Lägg han i första femman i Detroit och han kommer ha 20+ varje säsong!
Citera
2009-05-04, 13:19
  #21
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Jag skulle t.ex inte vilja ha Kovaltjuk(stavning?) i mitt lag....Visst han gör säkert 40 mål i snitt/säsong...men kolla på hans minusstatistik(han är inne på baklängesmål)....Samma djävla visa ÅR efter ÅR...hopplös minusstatistik...Totalt överskattad spelare om du frågar mig...Sånt kollar nog scouterna efter förhoppningsvis oxo

Mvh: The CrimsonIdol

Beror nog också mycket på att spelar i ett skitlag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback