2009-09-19, 01:12
Medlem
Hittar ni något smaskigt i FUP?
Citera
2009-09-21, 00:16
Medlem
luffnamns avatar
Kommer det att vara öppna dörrar när det är rättegång?
Citera
2009-09-21, 17:21
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffnamn
Kommer det att vara öppna dörrar när det är rättegång?

Något annat kan jag inte tänka mig. Varken sexmord eller alltför unga inblandade. Datum, se min signatur.

Hur går det för er intresserade med FUP? FUn finns bara på papper, och är ca 1500 sidor.
Citera
2009-09-21, 18:52
Medlem
BoISarens avatar
Fick idag svar ang. FUP:
Citat:
Ursprungligen postat av Del av e-post
Då materialet är omfattande kommer kostnaden för att få ut materialet att hamna på cirka 2000 kr
Citera
2009-09-23, 10:28
Medlem
Tuesdays avatar
Igår meddelade försvaret att de kallar sex vittnen. Förutom åklagarens tidigare nämnda tre - fem nya. Försvaret begär att få höra SMs fv, som åklagaren redan kallat. De tilltalades advokater kallar dessutom SMs mor och SMs fvs mor, en rättsentomolog samt två män ang. iakttagelser på mordplatsen.

Årets tveklöst minst uppmärksammade och omskrivna mord kan få en riktigt intressant rättslig prövning.

Aldrig tidigare har så många arga PM skickats utifrån en krimtråd. Detta är onekligen mycket känsligt.
Citera
2009-09-23, 10:33
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Igår meddelade försvaret att de kallar sex vittnen. Förutom åklagarens tidigare nämnda tre - fem nya. Försvaret begär att få höra SMs fv, som åklagaren redan kallat. De tilltalades advokater kallar dessutom SMs mor och SMs fvs mor, en rättsentomolog samt två män ang. iakttagelser på mordplatsen.

Årets tveklöst minst uppmärksammade och omskrivna mord kan få en riktigt intressant rättslig prövning.

Aldrig tidigare har så många arga PM skickats utifrån en krimtråd. Detta är onekligen mycket känsligt.
Ja, detta hamnar ständigt i skymundan. Kan det bero på att det verkar vara en "vanlig" knarkuppgörelse/skumma affärer?
Det brukar ju inte vara sådär jätteintressant för den stora massan, det blir alltid lite svinn i sådana kretsar.

Känsligt?
Har du någon tanke om varför detta verkar känsligt?
Jag tippar på att de båda misstänkta har stor vänkrets och att det är därför det kanske är känsligt. Eller är jag helt fel ute?
Citera
2009-09-23, 11:14
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, detta hamnar ständigt i skymundan. Kan det bero på att det verkar vara en "vanlig" knarkuppgörelse/skumma affärer?
Det brukar ju inte vara sådär jätteintressant för den stora massan, det blir alltid lite svinn i sådana kretsar.

Nämn en tidigare uppgörelse där en tonåring tillsammans med en 43-åring har stått åtalade för mord...
Citera
2009-09-23, 11:21
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Nämn en tidigare uppgörelse där en tonåring tillsammans med en 43-åring har stått åtalade för mord...
OK, bra poäng!

Ändå kanske ointresset beror på att det handlar om en uppgörelse som jag tidigare var inne på? Något måste det ju bero på, eller är det bara en slump? Alla kan inte vara intresserade av allt utan man gallrar ju.
Varför är då detta bortgallrat?

Är det för att det är en kille som är mördad?
Är det för att han hade utländsk härkomst?
Det är ju dåligt intresse både på FB och i massmedia.
Citera
2009-09-23, 12:27
Medlem
Lägg av!!!

Förstår inte varför ni är så intresserade av detta fall och varför ni spekulerar i deras relation till varandra osv.

jag känner dessa två personer och jag tycker det skulle vara ganska skönt om ni bara lät det här vara till rättegången som för övrigt börja imorgon är slut..

tror inte att varken de misstänkta eller någon som känner någon av dessa personer som uppskattar att främmande personer lägger sådan energi på den här tråden utan att ha någon information kring dettta fall som egentligen grundas på verklig fakta.

Inte meningen att vara bitter men fan det räcker med att situationen är som den är och om ni inte håller med mig så får ni gärna påpeka det.

Mvh//
En som är berörd
Citera
2009-09-23, 14:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindOverMatter
Förstår inte varför ni är så intresserade av detta fall och varför ni spekulerar i deras relation till varandra osv.

jag känner dessa två personer och jag tycker det skulle vara ganska skönt om ni bara lät det här vara till rättegången som för övrigt börja imorgon är slut..

tror inte att varken de misstänkta eller någon som känner någon av dessa personer som uppskattar att främmande personer lägger sådan energi på den här tråden utan att ha någon information kring dettta fall som egentligen grundas på verklig fakta.

Inte meningen att vara bitter men fan det räcker med att situationen är som den är och om ni inte håller med mig så får ni gärna påpeka det.

Mvh//
En som är berörd

Jag vill påpeka att jag inte håller med dig.

Dock instämmer jag i att de misstänkta troligen inte uppskattar den här tråden, och det är väl inte riktigt för deras skull vi diskuterar heller. Diskussionen grundar sig i att det är ett intressant fall, trots mycket blygsam mediaexponering, med besynnerliga relationer mellan de inblandade. Tuesday har lämnat en hel del uppgifter som åtminstone jag betraktar som fakta.
Citera
2009-09-23, 14:10
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Fick idag svar ang. FUP:

Det är väl ett sätt att göra det jobbigt att sprida FUP:ar på nätet.
Är det bara till allmänheten FUP:en ligger på papper?
Kan inte tänka mig att journalister sitter med stora pappershögar.

Får man göra så?
Citera
2009-09-23, 14:54
Medlem
hmmm..

Ok så det du säger är ni skiter i de åtalade och är mest intersserade av vad ni anser vara en besynnerlig/annorlunda relation mellan de misstänkta..

vad är du kriminolog eller??
och hur motiverar du att relationen mellan PLA o SM är så speciell, vet du ens på riktigt hur deras relation ser ut?

Grundar du det på media eller på folkbokföringar eller vad??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in