Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Om vi håller oss till TS.
Jag hoppas inte albanien kommer med i EU, då de endast kommer kosta pengar, de har inget att bidra med.
Jag hoppas inte albanien kommer med i EU, då de endast kommer kosta pengar, de har inget att bidra med.
Har du ett företag eller känner du någon som har ett företag?
Jag tror att dem som äger eller styr ett företag skulle vara enormt tacksamma om dem kunde få billig arbetskraft i Europa och inom EU. Så visst kan Albanien göra massor med europeér glada! Dock så tror jag att de kommer gynna mest albanerna som redan bor i EU och styr ett företag. Dem har tänkt på detta länge och de gör inte dem andra (svenskarna, tyskarna osv), utan dom söker sig ända bort till Kina.
Citat:
om Albanien går med i EU:
Tror att många albaner kommer lämna fattiga albanien och söka sig till andra EU-länder. Möjligtvis kommer rika tyskar, italienare men mera köpa upp mark bygga bostäder och slå sig ner vid albanska kusten. Det blir ett västerländsk inspirerat albanien längs kusten med majoritet av rika västerlännigar som kommer äga i princip allt längst kusen, hotel, turist anläggningar m.m
Tror att många albaner kommer lämna fattiga albanien och söka sig till andra EU-länder. Möjligtvis kommer rika tyskar, italienare men mera köpa upp mark bygga bostäder och slå sig ner vid albanska kusten. Det blir ett västerländsk inspirerat albanien längs kusten med majoritet av rika västerlännigar som kommer äga i princip allt längst kusen, hotel, turist anläggningar m.m
Det trodde man också om rumänerna och bulgarerna men de va mest zigenarna som flyttade till väst, de kommer förmodligen även i Albanien som zigenarna flyttar från.
Annars måste ja göra dig besviken och informera dig om att just NU håller den albanska diasporan på att köpa upp Albanien. Även flera albaner från Kosovo och Makedonien har börjat köpa hus, lägenheter, resturanger och hoteler i Albanien.
Vi får se, ni kanske också får en bit av kakan.