2009-04-28, 16:06
Medlem
zoobits avatar
Hej!
För lite mer än ett år sedan flyttade jag in i en ny lägenhet och då tecknade jag ett bredbandsabbonemang. Tiden gick och jag började undra om de inte ville ha betalt snart så jag loggade in på deras kundsidor och såg att de inte ställt ut några fakturor till mig. Det har de fortfarande inte gjort, vilket jag är väldigt nöjd med.
Men jag kanske ska flytta igen så småningom och då måste jag se till att de slutar leverera internet till lägenheten. Jag har hört nånstans att de inte kan kräva betalning för tjänster som de levererat för mer än 6 månader sedan om de glömt att ta betalt då.

Nån som har koll?
Citera
2009-04-28, 16:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoobit
Hej!
För lite mer än ett år sedan flyttade jag in i en ny lägenhet och då tecknade jag ett bredbandsabbonemang. Tiden gick och jag började undra om de inte ville ha betalt snart så jag loggade in på deras kundsidor och såg att de inte ställt ut några fakturor till mig. Det har de fortfarande inte gjort, vilket jag är väldigt nöjd med.
Men jag kanske ska flytta igen så småningom och då måste jag se till att de slutar leverera internet till lägenheten. Jag har hört nånstans att de inte kan kräva betalning för tjänster som de levererat för mer än 6 månader sedan om de glömt att ta betalt då.

Nån som har koll?

minst 5år om inte 10år.
Citera
2009-04-28, 21:06
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
minst 5år om inte 10år.

3 år är preskriptionstiden om man är konsument.
Citera
2009-04-28, 21:07
Medlem
zoobits avatar
ujuj, är det så länge så får jag bo kvar ett tag till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in