Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-05-01, 19:20
  #25
Medlem
MBN_MANs avatar
Med andra ord, ingen svensk spelare brydde sig speciellt mycket om Enström..
Citera
2009-05-03, 14:12
  #26
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Svenskarna är fega sen barnsben.Man får det inpräntat sen 7 års ålder att det inte löner sig att slåss....utan det ska vara rent spel till 100% och att kämpa väl.Visst den filosofin kanske funkar här hemma, men vill man vara med och slåss om guldet varje år så krävs det att man spelar småfult och ger 100% i varje närkamp.Se bara på Kanada.....där får du istället lära dig att vinna är allt.....kommer du 2a är du en sopa, en fegis, en som ingen vill ha.Det syns tydligt när juniorkronorna spelat final dom 2 senaste åren mot just Kanada. Det går inte att be om ursäkt ute på isen, att inte gå in med 100% i närkamperna, att inte dela ut stryk och ta stryk. Fulknep, thrashtalk, och att alltid spela på gränsen är ingenting man får lära sig i Sverige utan här ska det vara rent spel.
Ett typiskt exempel är när Dogge Murray fick chansen i 3 kronor och delade ut en sån propp som ingen svensk nånsin gjort så blir han hyllad som en gud, trots att han rent spelmässigt var en av Sveriges sämsta backar förra året i vm. Det tycker jag säger det mesta.
Sen kan jag inte fatta när en Svensk blir pååkt, söndertacklad, nerslagen, överfallen, våldtagen, mördad så är det ingen som står upp, utan man glider gärna undan och gömmer sig.Det ska göra ont att vinna matcher i en turnering. Gör du nåt liknande mot en ryss, kanadick, slovak, finne, tysk, schweizare, amerikan, finne, lett, vittryss, tjeck mm.mm....ja då jävlar smäller det på rot.
Känns kanske inte som du kan så mycket om hockey. Svensk hockey är inte fegare än någon annan europeiskhockey. Snarare tvärtt om, har vi ett hårdare spel än finska och definitivt tjeckiska ligan. Däremot så har vi tyvärr inte samma uppbackning som kanadickerna eller ameriknarna för den delen. Spelare som murray, som gjort en ypperligt bra spelmässigt säsong i sharks inte får vara med i tre kronor är sorgligt.

Sen kan jag undra på vilket sätt svenskar är fega sen barsben? Vi är vikingar och så harr det varit under min uppväxt. Har haft vilt slagsmål sen jag var 5 år både hockey och i skolan. I ditt land finland kanske det är annorlunda men din kommentar är mer en förolämpning än välgrundad. Svenskar är vikingar och vi kommer alltid vara tuffast när det väl gäller.
Citera
2009-05-03, 14:16
  #27
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det beror ju lite på.
Eftersom truppen i ett VM är ganska låst så är det jävligt dumt att dels få en skada samt få en spelare avstängd 1+ matcher.

Personligen så har jag inga problem med fighter eller att markera utan mitt inlägg var mer för att visa på varför man inte gör mer, oftare.
Fast, bättre med en avstängning för en spelare 1 match, än att en spelare åker till sjukhus med flera frakturer. Det är farligt att inte backa upp sina medspelare, det gör de bra spelarna till måltavlor.
Citera
2009-05-03, 14:21
  #28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Fast, bättre med en avstängning för en spelare 1 match, än att en spelare åker till sjukhus med flera frakturer. Det är farligt att inte backa upp sina medspelare, det gör de bra spelarna till måltavlor.

Jag har inte sagt att det är fel att backa upp sina medspelare, jag har kommenterat på varför det inte sker mer i VM.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback