Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2003-10-31, 22:42
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Men vad kostar medicinerna i Ryssland då?
Fast du åkte väl inte dit bara för mediciner, det låter ju något överdrivet.
betalade 32 rubel för 49 stilnoct d e ca 9kr. benzon kostade mig runt 100 rubel ca 30kr för 100tab á 10mg (oxascand) och nej nej jag bor här och pluggar ryska.
Citera
2003-10-31, 22:52
Bannlyst
Hmmm så billigt alltså. Klart att det inte är lika billigt för en genomsnitts ryss, men är det stora subventioner, eller varför är det så mycket billigare än i Sverige? Läkemedelsföretagen måste ju ha sina pengar.
Citera
2003-10-31, 22:58
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Hmmm så billigt alltså. Klart att det inte är lika billigt för en genomsnitts ryss, men är det stora subventioner, eller varför är det så mycket billigare än i Sverige? Läkemedelsföretagen måste ju ha sina pengar.
d e förhållandevis billigt för en genomsnitts ryss oxå. att d e så billigt beror på (inte 100 men d e vad mina med pluggande vänner sagt) är att det tillverkas i sånna mängder och så e d rysktillverkade grejjer, jag får tex inte stilnoct utan ngt annat m samma verksamma substanser samma sak m oxascanden.
Citera
2003-10-31, 23:06
Bannlyst
Ok, jo så länge det rör sig om utgågna patent så fungerar det ju.

Men här i Sverige så kan man ge sig fan på att massa onödiga utgifter ska läggas på, varför inte köpa in medicinerna från de billigaste tillverkarna, t.ex. från Ryssland då? (kan ju inte så mycket men jag utgår från att de inte gör det) Och apotekets organisation är ju knappast effektiv de fattar man ju bara man går dit och en universitetsutbildad receptarie lägger flera minuter av slött knappande på tangentbord och klistrande mm. Klart att det blir ett jäkla påslag på priset.
Citera
2003-10-31, 23:14
Medlem
ÄlskaMigs avatar
sant. sen får vi inte glömma att lönen för en apotekarie (eller vad d nu kallas här i ryssland ligger på ca 5000 rubel (inte ens 1800kr). men tex cipramil kostar här vad d gör i sverige. i svrige är ju inte sömnpiller och benzo särsklit dyrt heller. betalar väl en så där 300kr för 200st stilnoct i sverige.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in