Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Så när du sa att du skulle ut och "utnyttja systemet" var det det ryska systemet du syftade på?
Hur fungerar det i Ryssland förresten? Oerhört billigt att köpa medicin kan jag tänka mig? Lättövertalade läkare? Vad gör du i Ryssland?
ja klart d va ryska systemet, sverige kan man ju spotta och svära över när man har käkat upp sina piller.
oj oj hur d fungerar i ryssland...

det fungerar INTE d e d som e hela grejjen. nej men allvarligt: här är inget som det ska. när du tar ut medicin i sverige ser d ju på datorn på apoteket vad du tagit ut tex, ngt sånt finns inte här. kommer du till en läkare i sverige och ber om 100st stilnoct och 40mg benzo om dagen brukar d ju ställa en fråga eller två inann d kolttrar ner ett recept. den här läkaren skrev ut detta utan att blinka. dessutom kan du gå till olika sjukhus och göra samma sak eftersom du får en ny journal på varje sjukhus (ett papper som ligger i ett arkiv precis som på 1800-talet, datorer tycks inte vara så populärt här) och eftersom d där apotek systemet inte finns så e d bara att bläddra i telefonkatalogen och besöka sjukhus efter sjukhus.
nu vill jag oxå tillägga att det finns en hel del riktigt bra läkare. det var i ryssland jga fick ordentlig psyk hjälp efter att ha kastats rut som en handse i svenska mentalvården. jag kan med all säkerhet säga att den läkaren räddade mitt liv. honom går jag fortfarande till men "seriöst" inte för att jag trillar piller. så för alla er som e mentalt labila rekomenderar jag en resa till st petersburg och ett besök på american medical clinic (ja just ja d e ju trots allt inte ett RYSKT sjukhus så inte undra på att läkarna e bra).
vet inte om jag svarat på din fråga tim_hedlund, jag virrar alltid bort mig i mitt skrivande.