• 1
  • 2
2009-04-27, 17:07
Medlem
Genophobias avatar
Joo de e så här, jag sitter å jobbar på en support för BankID'n för en hel den banker i sverige, folk har problem me allt mäjligt även java...

Mitt igentliga problem är att Java inte funkar hos vissa som ringer, dom har den senaste versionen å allt... Problemet är, hur löser man sådana här problem? när java finns å alla plugins å liknande är korrekta... är de bara java som e mysko eller liger de någe annat till rot för detta?
Citera
2009-04-27, 17:11
Medlem
Bajskaffes avatar
Nu är jag ingen mac-expert, men jag upplever att java blockeras ibland, gissar att det är den inbyggda brandväggen som ställer till det för min del iaf.
Citera
2009-04-27, 17:14
Medlem
Genophobias avatar
kan vara värt att tänka på... iofs, men har mac en inbyggd brandvägg? å i så fall vart hittar man den?
Citera
2009-04-27, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genophobia
Joo de e så här, jag sitter å jobbar på en support för BankID'n för en hel den banker i sverige, folk har problem me allt mäjligt även java...

Mitt igentliga problem är att Java inte funkar hos vissa som ringer, dom har den senaste versionen å allt... Problemet är, hur löser man sådana här problem? när java finns å alla plugins å liknande är korrekta... är de bara java som e mysko eller liger de någe annat till rot för detta?
Mina observationer vad det gäller BankID är att olika sidor beter sig lite olika.
Skatteverket.se använder en äldre version av BankID som inte använder Personal applikationen. Det fungerar superbra i Safarai men inte i Firefox.
SBAB.se däremot använder Personal.app och då fungerar det inte alls i Safari men lysande i Firefox..
Citera
2009-04-27, 18:09
Medlem
Genophobias avatar
de är värt att tänka på.. jag får tacka för de grundläggande svaret!
Citera
2009-04-27, 19:08
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Mina observationer vad det gäller BankID är att olika sidor beter sig lite olika.
Skatteverket.se använder en äldre version av BankID som inte använder Personal applikationen. Det fungerar superbra i Safarai men inte i Firefox.
SBAB.se däremot använder Personal.app och då fungerar det inte alls i Safari men lysande i Firefox..
För mig går det utmärkt att använda senaste BankID-applikationen (Personal). CSN.se, foretagsregistrering.se osv funkar jättebra. Jag tror att problemet är SBS
Citera
2009-04-28, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
För mig går det utmärkt att använda senaste BankID-applikationen (Personal). CSN.se, foretagsregistrering.se osv funkar jättebra. Jag tror att problemet är SBS
Hm nja sbs tror jag inte det är, min bror och min far har precis samma problem med Safari och SBAB..
Det går ju inte att misslyckas med det där programmet..
Kände mig tvungen att prova nu och bara för att så fungerar det
Men det gjorde det inte för en vecka sedan när jag skulle deklarera, dock var det inte på den här datorn. Ska prova hemma också...
Citera
2009-04-28, 11:10
Medlem
flipper1446s avatar
Testade SBAB och det funkade mycket riktigt inte. Detta är nog ett implementeringsfel hos SBAB eftersom andra (kompetentare) företags hemsidor fungerar utan problem.
Citera
2009-04-28, 11:14
Medlem
Deliras avatar
Citat:

Hm, Skatteverket funkar på FF men inte Safari för mig, Telia Bank-ID då.
Citera
2009-04-28, 11:30
Bannlyst
Helt otroligt. Att dom inte kan hitta på en så bra standard som fungerar likadant, på olika sidor med olika webbläsare...
Citera
2009-04-28, 11:33
Medlem
flipper1446s avatar
Skatteverket fungerar utmärkt för mig, Swedbank BankID och senaste Safari+Personal.
Citera
2009-04-28, 12:11
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Helt otroligt. Att dom inte kan hitta på en så bra standard som fungerar likadant, på olika sidor med olika webbläsare...

I sanning helt skadat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in