• 1
  • 2
2009-04-27, 15:35
Medlem
Jag tänkte bjuda tjejen på lite äta, och som det är vår och allt i luften funderar jag på att dra fram grillen.
Men hon är ju såklart vegetarian och jag är väl ganska färsk på den biten, så jag tänkte höra mig för lite..

Vilka grönsaker/rotfrukter/frukter passar bra att grilla? De ska ju helst inte bara förlora en massa vatten så dom skrumpnar ihop och försvinner, utan gärna ta lite smak och få yta också..

Hur funkar quorn på grillen, är det nån höjdare?

Och sist.. Går det att marinera eller panera grönsaker på samma sätt som kött innan man lägger på dom på gallret?
Citera
2009-04-27, 15:37
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Finns mängder, Sojakorv och veg-burgare tex, dessutom är dom jävligt goda
Många vegatarianer brukar dränka champinjoner i nån marinad och grilla, inte alls dumt det heller

Edit: Att marinera grönsaker brukar gå alldels utmärkt, men beror nog rätt mycket på vilken marinad du använder
Senast redigerad av Cannibal Hippie 2009-04-27 kl. 15:41.
Citera
2009-04-27, 15:51
Medlem
Necrobutchers avatar
Marinerad quornfilé är riktigt gott. Behandla den som om den vore kycklingfilé. Funkar även riktigt bra att grilla champinjoner, minimajs och "vanlig" majs.
Äter hon fisk? I.s.f är det riktigt gott att grilla laxkotletter.
Citera
2009-04-27, 16:34
Medlem
yukikazes avatar
Grilla lite portabello, marinera en qournfilé som någon annan sa! Kök soyakorvar tlx. Finns massa saker du kan göra
Citera
2009-04-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Marinerad quornfilé är riktigt gott. Behandla den som om den vore kycklingfilé. Funkar även riktigt bra att grilla champinjoner, minimajs och "vanlig" majs.
Äter hon fisk? I.s.f är det riktigt gott att grilla laxkotletter.

Nej, hon äter (som hon själv uttrycker det) "ingenting med ögon"
Citera
2009-04-27, 16:37
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodrick

Har för mig att det finns vissa fiskar som föds utan ögon
Citera
2009-04-27, 16:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodrick

Det går ju att lösa med en kniv innan iofs...

OnT: Som nämnts tidigare; Quornfiler, sojakorv, vegoburgare, peppar"biff" m.fl. går utmärkt att grilla.
Citera
2009-04-27, 16:41
Medlem
tältpinnes avatar
Svampar och grönsaker som sagt, men att slänga på halvfabrikat på grillen är ju inte vidare charmigt. Köp hellre lite blandade bönor, kör dem i en mixer med ägg, mjöl, och kryddor. Låt stå ett par timmar i kylen, forma till biffar, och stek sedan på dem lite snabbt så att biffarna håller ihop på grillen.
Citera
2009-04-27, 16:49
Medlem
Nokenoas avatar
Halloumi är grymt gott att grilla. Men grilla varsamt med tanke på att det är en ost

Vanliga champinjoner i lite vitlöksmarinad, majskolvar, paprika. Bara att kolla i grönsaksdisken vad som finns, nästintill allt går att grilla Komplettera med en ljummen potatissallad med lite rödlök, olivolja, vinäger och basilika i också, så blir hon nog glad!
Citera
2009-04-27, 17:01
Medlem
Shrink in spes avatar
Funkar bra att grilla:

Aubergine
Squash
Paprika
Svamp
Halloumi
Lök
Majskolvar
Quorn (marinera innan)
Vegoburgare, "vegeschnitzel", sojakorv, vegetariska "köttbullar".
Hela tomater
Sötpotatis, bakpotatis (i folie)
Citera
2009-04-27, 17:50
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokenoa
Halloumi är grymt gott att grilla. Men grilla varsamt med tanke på att det är en ost

Ja, Halloumi blir supergott på grillen.
Lägg i folie, häll över lite olja och citron. Salt och peppra!
Sjukt gott!
Citera
2009-04-27, 17:51
Medlem
Skiva en aubergine på längden och lägg den i nån god marinad,bra grillmat även som tillbehör till kött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in