Det är så att jag e less på min futtiga 120 Gb HDD, i min gamla MacBook (en vit plast) och tänkte köpa en ny, större, en på 500 Gb tex denna
http://www.dustinhome.se/pd_5010184561.aspx kommer den att funka?
Iaf, nu har jag bara OSX installerat, sen köra jag windows vid behov i ett virtuellt skrivbord.
Det jag vill göra är att köpa den nya HDDn och instalera windows på ca 100 Gb, resten för OSX. Eller möjligen OSX på 100Gb sen resten en till partition som jag kan komma åt från bägge. Men hur göra jag det, för FAT32 duger inte, måste kunna lagra stora filer. Kan man ha tex NTFS på den, och ha ett program instalerat i OSX för att komma åt de filerna, eller då tvärtom.
Sen är ett till problem, att jag har massa bra program installerat i OSX nu, som jag vill behålla till min nästa installation. Hur gör jag då, kan man dra över dem bara på sin externa HDD och sen dra in dem igen? Jag har inte installationsfilerna kvar bara programmen. Och jag orkar inte leta rätt på alla program, ladda ner osv för att installera. Det är mkt små gratis program.
Så hur ska jag gå till väga med allt. Ska jag trycka i den nya HDDn, i med OSX skivan installera OSX, sen köra Bootcamp, eller finns det bättre sätt?
Jag e lite färskt på det här med att installera om, och greja. Så vill har det bästa och enklaste sättet tack.