2009-04-26, 23:49
Medlem
Rostmannens avatar
Ska Flashback forum tas som ett seriöst forum, eller ska man ta forumet med en klackspark i stil med Wikipedia?
Citera
2009-04-26, 23:50
Medlem
Krappfiskarns avatar
Frågan är snarare, ska man ta alla användare här seriöst?
Citera
2009-04-26, 23:56
Moderator
impieteers avatar
Wikipedia är inget forum så vitt jag vet, utan en wiki.
Citera
2009-04-26, 23:59
Medlem
candystashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Wikipedia är inget forum så vitt jag vet, utan en wiki.
Därför skrev han i stil med wikipedia och inte som wikipedia
Citera
2009-04-27, 00:01
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Frågan är snarare, ska man ta alla användare här seriöst?
Yep, alla/de flesta på flashback skriver som om de har 100% rätt. hur allvarligt man kan ta en användare beror på vad och var du läser.
Citera
2009-04-27, 00:02
Medlem
b0gfettos avatar
Du borde nog mer ta det i klass med wiki eftersom alla personers sanningar här inte är sanningar, utan ofta åsikter. Därför är källor viktigt både på FB och wikipedia.
Citera
2009-04-27, 00:03
Medlem
micaeles avatar
Det är internet, allt är sant. Eller så tar man det mesta med en nypa salt och använder sitt sunda förnuft för att sortera informationen.
Citera
2009-04-27, 00:03
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Ska Flashback forum tas som ett seriöst forum, eller ska man ta forumet med en klackspark i stil med Wikipedia?

Ptja, tar du inte wikipedia på allvar bör du även ta det som skrivs på flashback med en klackspark. När informationen kommer från människor till människor utan vidare kvalitetskontroll så behöver inte allt vara sant, vettu.
Citera
2009-04-27, 00:04
Medlem
FISKISCHs avatar
Om man bortser från troll och folk som bara posthorar, så ja, man kan nog ta flashback rätt seriöst. Dock så måste man ifråga sätta saker, och inte tro på allt som sägs och skrivs.
Om ex 5 personer skriver olika svar på samma fråga, så finns det förmodligen en anledning till att de gör det. Förmodligen så finns det någon gnutta sanning i varje svar, men hurpass mycket får man avgöra själv.

Eller vad menade du med "seriöst" ?

Om man jämför med ex fragbite, så visst. då är flashback 100%seriöst
Citera
2009-04-27, 00:07
Medlem
Är livet seriöst?
Citera
2009-04-27, 00:08
Bannlyst
Allting är seriöst och sant på Flashback. Allt.
Citera
2009-04-27, 00:09
Medlem
qetuRs avatar
Nej, självklart inte.

Jag brukar försöka vara väldigt avvaktande med att ta åt mej info som kommer från flashback. Först när majoriteten har samma typ av information, börjar jag lita på det. Men en användare, oavsett postcount har ingen trovärdighet i mina ögon nästan.

Tänk dej det här ungefär: http://dooky.net/pub/greater-internet-fuckwad-theory.jpg

Samma gäller flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in