2009-04-27, 00:13
Bannlyst
Beror väl mycket på vilket delforum man är i, tex övrigt och humor är väll inte lika seriöst som låt säga denna avdelning. Men det är ju som sagt svårt att veta sanningshalten i inläggen.
Citera
2009-04-27, 00:19
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadar
Beror väl mycket på vilket delforum man är i, tex övrigt och humor är väll inte lika seriöst som låt säga denna avdelning. Men det är ju som sagt svårt att veta sanningshalten i inläggen.

Det är ju inte sanning för att det är en seriös avdelning, läs i vissa inlägg då det står typ "Travelf*r*m öppnar i början av februari" vilket inte var sanning. (admindiss.)
Citera
2009-04-27, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det är ju inte sanning för att det är en seriös avdelning, läs i vissa inlägg då det står typ "Travelf*r*m öppnar i början av februari" vilket inte var sanning. (admindiss.)

Självklart, men vissa avdelningar är mer seriösa än andra, med det inte sagt att allt som sägs i dom är 100% sanning.
Citera
2009-04-27, 01:06
Medlem
Bill Cliffs avatar
Såklart skiljer det sig ganska mycket forumdelarna emellan, det går ju inte att jämföra diskussioner i Systemutveckling med de massiva spekulationer du hittar i Veckans brott. Om man ska ta FB seriöst beror helt på vad ämnet är.
Citera
2009-04-27, 01:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Ska Flashback forum tas som ett seriöst forum, eller ska man ta forumet med en klackspark i stil med Wikipedia?
Det där var väl ändå en ganska märklig jämförelse? Flashback är ett forum där det a) inte ställs några förkunskapskrav för att delta och b) ingen kontroll görs av sanningshalt och riktighet i det som medlemmarna publicerar. Med dessa förutsättningar väljer du själv på vilket allvar du vill ta det som skrivs på Flashback. Kort sagt, du kan få många jättebra tips på Flashback i en mängd frågor, men du måste vara beredd att läsa dem med dina allra mest källkritiska glasögon.

Vill du ha bra och spännande debatt där alla kan delta med sina erfarenheter och synpunkter i en mängd ämnen väljer du Flashback. Vill du ha mer med sanning överensstämmande råd och tips letar du bland vetenskapliga artiklar och papers eller vänder dig till specialforum för t.ex. jurister eller vetenskap och forskning. Du avgör själv vad du är ute efter.
Citera
2009-04-27, 02:57
Medlem
jokkaas avatar
det är bara att välja fritt med vad man vill ta seriöst och oseriöst med flashback. på så vis kan alla bygga upp sin lilla perfekta värld framför datorn!
Citera
2009-04-27, 03:25
Bannlyst
Flashback är min första nyhetsk'lla för dagen, ibland min enda nyhetskälla. Jag känner att Flashbacksanningen är den enda sunda sanningen.
Citera
2009-04-27, 07:03
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Ett stort steg för att hålla en seriös nivå är att Laidbacktrådar stannar i Laidback.

Tråd låst

// Mod
Citera
2009-04-27, 19:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Efter diskussion med TS testar vi att öppna tråden igen. Försök hålla er till topic och undvik att länka till skräckexempel på både seriösa och oseriösa trådar. Med lika många aktiva användare på FB som Lund har invånare är det självklart att man hittar alla ytterligheter.

// Mod
Citera
2009-04-27, 19:31
Medlem
Fakta

Jag tänker på postkodmiljonären där publiken är en livlina, alla i pukliken som svarar är väl övertygade om att dom har rätt.
Jag försöker undvika att svara på sånt jag inte har full kunskap i och brukar googla för att hämta information och då inte från bloggar utan just från expertsajter,
om någon inte fått svar så händer det att jag svarar med sånt jag läst fast hänvisar även till google,idag fick jag bassning på ett svar jag gett och skall låta bli att svara om jag inte kan hämta källan.
Tycker att kunskapen här på flashback är både bra och bred.
Citera
2009-04-27, 19:44
Medlem
Rostmannens avatar
Självklart är delar av FB seriöst och vissa delar mindre seriösa. Men ska man se Hela forumet som nummer 1 i informationsflödet eller ska man se det som en språngbräda till andra siter och källor för att få en fullständig bild av informationen och inläggen här?

Själv ser jag FB som en port till ytterligare information på andra ställen. Jag tror inte blint på vad som skrivs på FB, mycket beroende på anonymiteten som har nackdelen att man just är "anonym" och kan vara vem som helst som bara skriver för skrivandets skull.

Källhänvisningar är det bästa att länka till för att få trådar att bli seriösa. Enligt mig, sen som ÅG skriver, åsikterna är lika många som användare.
För vissa är FB det ända som de tror på. För andra är det en portal för information och fortsatt letande efter tillförlitligare källor.
Citera
2009-04-27, 19:55
Medlem
Adversariuss avatar
Flashback kan sammanfattas med ett ord: esoteriskt. Ta det på så stort allvar som du själv behagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in