2021-09-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Det här är mycket intressant. BL hade ju jobbat i flera år på Solna kyrkogård så han bör ha varit väl medveten om att detta skulle kunna varit ett smart sätt att göra sig av med en kropp. Det borde inte vara några problem att fastställa vilka personer som jordsattes på ön de närmaste dagarna efter försvinnandet. Med tanke på Gotlands förhållandevis låga befolkning bör det heller inte kunna röra sig om mer än en handfull gravar som skulle behöva undersökas!
Är det inte för många så varför inte. Sen hur det skulle gå till vet jag inte.
Man skulle alltså lägga ner kroppen i en redan grävd grav och sen täcka den med jord och sen hoppas att den riktiga jordfästningen inte märker något.
Ja vet inte men utesluter inte det om någon som VET inte avfärdar detta scenario.
Citera
2021-09-13, 15:06
Medlem
Det borde gå ett söka via riksarkivet eller liknande sida man kan söka på gravsatta. Skall se om jag hittar något
Citat:
Det här är mycket intressant. BL hade ju jobbat i flera år på Solna kyrkogård så han bör ha varit väl medveten om att detta skulle kunna varit ett smart sätt att göra sig av med en kropp. Det borde inte vara några problem att fastställa vilka personer som jordsattes på ön de närmaste dagarna efter försvinnandet. Med tanke på Gotlands förhållandevis låga befolkning bör det heller inte kunna röra sig om mer än en handfull gravar som skulle behöva undersökas!
Citera
2021-09-13, 15:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Jättebra av dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Det borde gå ett söka via riksarkivet eller liknande sida man kan söka på gravsatta. Skall se om jag hittar något

Jättebra att du gör detta.

Eftersom ingen vet var SS kvarlevor kom att hamna så därför går de flesta ställen på Gotland inte att kunna avskrivas.
Citera
2021-09-13, 15:52
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
När skall han ha jobbat i Solna?
Fel mottagare. Detta skulle till Visbypils
Citera
2021-09-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
När skall han ha jobbat i Solna?
Fel mottagare. Detta skulle till Visbypils

I början av 60-talet någon gång. Efter att blev klar med lumpen som fallskärmsjägare men innan han blev brandman.
Citera
2021-09-13, 18:40
Medlem
Citat:

Spännande. Bra initiativ. Jag är ganska säker på att detta aldrig har kollats, vare sig av polisen eller grävgruppen!
Citera
2021-09-13, 21:36
Medlem
En spännande fråga är vad ni tror dödsoraken är om man hittar kroppen.
Tror ni att det går att fastställa dödsorsak överhuvudtaget.
Skulle han hittas i en grav har han legat i en grav hela tiden och det är ju vad många önskat.
Slutet gott allting gott.
Senast redigerad av tlarsson365 2021-09-13 kl. 21:39.
Citera
2021-09-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
En spännande fråga är vad ni tror dödsoraken är om man hittar kroppen.
Tror ni att det går att fastställa dödsorsak överhuvutaget.
Skulle han hittas i en grav har han legat i en grav hela tiden och det är ju vad många önskat.
Slutet gott allting gott.

Det går inte att utesluta beroende på vad dödsorsaken är och var kroppen i så fall skulle återfinnas!

Är han t.ex skjuten i huvudet så går det ju att fastställa även om kroppen i övrigt är i dåligt skick.
Ligger han nedgrävd i en myr eller dumpad på 70 meters djup så kan kroppen vara i förvånansvärt gott skick. Då är det inte omöjligt att man kan fastställa även andra dödsorsaker, eller i alla fall hitta ledtrådar.
Citera
2021-09-14, 07:47
Medlem
Citat:
Det går inte att utesluta beroende på vad dödsorsaken är och var kroppen i så fall skulle återfinnas!

Är han t.ex skjuten i huvudet så går det ju att fastställa även om kroppen i övrigt är i dåligt skick.
Ligger han nedgrävd i en myr eller dumpad på 70 meters djup så kan kroppen vara i förvånansvärt gott skick. Då är det inte omöjligt att man kan fastställa även andra dödsorsaker, eller i alla fall hitta ledtrådar.
Om det inte går att fastställa så fortsätter spekulationen och samma sak med ev gärningsman eftersom även det är svårt/omjöligt att säga om kroppen hittas oavsett skick och brott.
Citera
2021-09-19, 22:02
Medlem
Någon som vet vad vaktmästaren eller hans sambo heter. Alternativt när dom är födda?
Citera
2021-09-20, 08:14
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Någon som vet vad vaktmästaren eller hans sambo heter. Alternativt när dom är födda?
Låt mig skippa läsa hela tråden och informera om vilken vaktmästare du pratar om. Jag kan kanske lösa namngåtan
Citera
2021-09-20, 17:29
Medlem
Han som jobbade på Domus, bodde i sanda tillsammans med sin sambo och styvson tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Låt mig skippa läsa hela tråden och informera om vilken vaktmästare du pratar om. Jag kan kanske lösa namngåtan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in