2022-10-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Jag har en fråga och fundering.
Ni alla här är överens om att bulvanen är mördaren.
Då är min fråga.
Var det planerat?.
Om det var planerat har han då både planerat och utfört mordet , städad undan bevis och mordvapen och sedan dumpat kroppen helt ensam.

Min fundering
Om han han nu planerade, utförde mordet , gömde mordvapnet , städade undan bevisen och dumpade kroppen och sen hittade på en lögn att SS var i Sthlm.
Har han lyckats hålla allt detta för sig själv och inom sig i över 40år.
Polisen har förhört honom i skift osv.
Om han har berättat det för någon.
Vem i såfall och varför har det aldrig kommit fram.

Vad tror ni experter som har svaret i fallet.
Är det rimligt eller inte.
Fetade 1/ Vi är väl ganska många som tycker att det är sannolikt att han kunde vara en mördare iallafall.
Jag tex tycker att hans profil stämmer. Han var ju inte bara en bondfångare utan en kriminell person som tycks gränslös och skrupelfri.
Han duperade och manipulerade folk för egen vinnings skull.
Och han kunde vara våldsam.

SS försvinnande var planerat. Bulvanen hade ju planterat historier hos Hjördis o andra personer om att han o SS varit i Visby på fel dagar osv för att få ihop sitt alibi och en massa lögner om de kritiska dagarna. Jag kan inte det hela på rak arm. Men det tyder på planering.

Om direktören var anstiftaren så kan det varit de två som tillsammans undanröjt kroppen på minkfarmens stora ägor.
Om bulvanen var ensam så kan han ha undanröjt kroppen på egen hand. Han hade ju minst en vecka på sig.
Direktören kan fortfarande vara anstiftare men betalt Bulvanen för att göra hela skitgörat själv.
Å andra sidan är det misstänkt att direktörens familj så lägligt var bortresta den helgen.

Fetade 2/ För dig, men du vill ju inte snacka! Skämt åsido.
Jag tror att det var en snäv grupp på högst 2-3 personer som kände till det.
Som hade hållhakar på varandra. Hade det varit fler så hade det nog kommit fram saker med tiden.
Det är som Palmemordet. Det är ju ingen som snackat på 38 år.
Alltså var det nog en ensam GM i OP-mordet och högst 1 eller 2 som kände till det. Folk som var beroende av eller hade hållhake på varandra. Och samma här.

Edit: Tänk om Sven Sjögren ligger begravd på minkfarmens mark?
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-07 kl. 23:33.
Citera
2022-10-08, 02:00
Medlem
colis avatar
Citat:

Ibland kanske man måste låta bli att göra saker så komplicerade. Om man hör klappret av hovar är det mer sannolikt att det kommer en häst springande, än en zebra på våra breddgrader.

Som i Palme-mordet som varit uppe på tapeten här flera gånger. Kanske var det den där alltför självklara killen med glasögon som ljög, hade tävlat i skytte, umgicks med Palme-hatare, var på plats och betedde sig så konstigt åren efteråt, istället för en mystisk PKK-konspiration.

Den här bulvanen är helt enkelt en häst i klappret av hovarna från ett troligt mord.
Han var en klart misstänkt tidigare dömd kriminell personlighetstyp, han hade motiv, tillfälle och han ljög efteråt om en resa.
Att han hållit tyst fram till sin död eller att ingen annan som visste vågat berätta är nog inte så märkligt. Han visste vad han riskerade och var inte ovan vid polisförhör som han nekat sig igenom vid andra brott. Folk var dessutom rädda för honom - ingen vågade väl skvallra.

Sanningen är väl att hade fallet varit färskt och bulvanen vid liv, hade han varit föremål för många upprepade förhör och spaning redan på det som hitintills framkommit.
Kanske t.o.m. suttit häktad medan man letat efter SS kropp.
Eller också åtalad om DNA bevis från SS bostad hade kunnat härledas till bulvanen.

Tyvärr är nog sannolikheten att bulvanen är mördare eller i vart fall inblandad kanske upp mot 75-80 % sett till vad som hitintills framkommit.
Helt oaktat vilka tår som ömmar av att bli trampade på av detta konstaterande.
Senast redigerad av coli 2022-10-08 kl. 02:08.
Citera
2022-10-08, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ibland kanske man måste låta bli att göra saker så komplicerade. Om man hör klappret av hovar är det mer sannolikt att det kommer en häst springande, än en zebra på våra breddgrader.

Som i Palme-mordet som varit uppe på tapeten här flera gånger. Kanske var det den där alltför självklara killen med glasögon som ljög, hade tävlat i skytte, umgicks med Palme-hatare, var på plats och betedde sig så konstigt åren efteråt, istället för en mystisk PKK-konspiration.

Den här bulvanen är helt enkelt en häst i klappret av hovarna från ett troligt mord.
Han var en klart misstänkt tidigare dömd kriminell personlighetstyp, han hade motiv, tillfälle och han ljög efteråt om en resa.
Att han hållit tyst fram till sin död eller att ingen annan som visste vågat berätta är nog inte så märkligt. Han visste vad han riskerade och var inte ovan vid polisförhör som han nekat sig igenom vid andra brott. Folk var dessutom rädda för honom - ingen vågade väl skvallra.

Sanningen är väl att hade fallet varit färskt och bulvanen vid liv, hade han varit föremål för många upprepade förhör och spaning redan på det som hitintills framkommit.
Kanske t.o.m. suttit häktad medan man letat efter SS kropp.
Eller också åtalad om DNA bevis från SS bostad hade kunnat härledas till bulvanen.

Tyvärr är nog sannolikheten att bulvanen är mördare eller i vart fall inblandad kanske upp mot 75-80 % sett till vad som hitintills framkommit.
Helt oaktat vilka tår som ömmar av att bli trampade på av detta konstaterande.
Och svaret på dom övriga frågorna..
Citera
2022-10-08, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fetade 1/ Vi är väl ganska många som tycker att det är sannolikt att han kunde vara en mördare iallafall.
Jag tex tycker att hans profil stämmer. Han var ju inte bara en bondfångare utan en kriminell person som tycks gränslös och skrupelfri.
Han duperade och manipulerade folk för egen vinnings skull.
Och han kunde vara våldsam.

SS försvinnande var planerat. Bulvanen hade ju planterat historier hos Hjördis o andra personer om att han o SS varit i Visby på fel dagar osv för att få ihop sitt alibi och en massa lögner om de kritiska dagarna. Jag kan inte det hela på rak arm. Men det tyder på planering.

Om direktören var anstiftaren så kan det varit de två som tillsammans undanröjt kroppen på minkfarmens stora ägor.
Om bulvanen var ensam så kan han ha undanröjt kroppen på egen hand. Han hade ju minst en vecka på sig.
Direktören kan fortfarande vara anstiftare men betalt Bulvanen för att göra hela skitgörat själv.
Å andra sidan är det misstänkt att direktörens familj så lägligt var bortresta den helgen.

Fetade 2/ För dig, men du vill ju inte snacka! Skämt åsido.
Jag tror att det var en snäv grupp på högst 2-3 personer som kände till det.
Som hade hållhakar på varandra. Hade det varit fler så hade det nog kommit fram saker med tiden.
Det är som Palmemordet. Det är ju ingen som snackat på 38 år.
Alltså var det nog en ensam GM i OP-mordet och högst 1 eller 2 som kände till det. Folk som var beroende av eller hade hållhake på varandra. Och samma här.

Edit: Tänk om Sven Sjögren ligger begravd på minkfarmens mark?
Bulvanen var alltså om man summerar det som sagts här och då inte bara av dig.

PSYKOPAT, BEDRAGARE , MÖRDARE OCH KVINNOMISSHANDLARE och dessutom skrämde han folk till tystnad och dom var livrädda för honom

Sen blir han själv helt tyst och även hans kumpaner i 40 år och denna tungt kriminella konstellation yppar inte ett ord och hamnar inte i några konflikter under alla dessa år .

Är det vanligt tror ni och med tanke på och beskrivningen ovan med stora bokstäver att den typer av personer blir tyst som en mussla och heller inte blir dömda för några brott utöver 10 månader totalt och att bara hålla sams med tungt kriminella och om man dessutom är psykopat.

Känns som beskrivning haltar en del med verkligheten och sannolikheten.

Sen kanske ni kände honom så ni har bildat er en egen uppfattning eller har ni hört det och bildat er denna person på hörsägen.

1 +,1 blir inte 3
Känns som er beskrivning av bulvanen är en blandning av Dr Jekyll & Mr Hyde med inslag av James Bond.
Först bedra och misshandla sen charmig och vältalig och sist planera . mörda , städa undan lik , bevis och mordvapnet för att sen övertyga allmänhet och polis om en historia som gör att fallet inte klaras upp på 50 år.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-08 kl. 04:51.
Citera
2022-10-08, 07:10
Medlem
Citat:

PSYKOPAT, BEDRAGARE , MÖRDARE OCH KVINNOMISSHANDLARE och dessutom skrämde han folk till tystnad och dom var livrädda för honom

Sen blir han själv helt tyst och även hans kumpaner i 40 år och denna tungt kriminella konstellation yppar inte ett ord och hamnar inte i några konflikter under alla dessa år .

Är det vanligt tror ni och med tanke på och beskrivningen ovan med stora bokstäver att den typer av personer blir tyst som en mussla och heller inte blir dömda för några brott utöver 10 månader totalt och att bara hålla sams med tungt kriminella och om man dessutom är psykopat.

Sen kanske ni kände honom så ni har bildat er en egen uppfattning eller har ni hört det och bildat er denna person på hörsägen.

1 +,1 blir inte 3
Känns som er beskrivning av bulvanen är en blandning av Dr Jekyll & Mr Hyde med inslag av James Bond.
Först bedra och misshandla sen charmig och vältalig och sist planera . mörda , städa undan lik , bevis och mordvapnet för att sen övertyga allmänhet och polis om en historia som gör att fallet inte klaras upp på 50 år.

Jag tycker snarare det känns som 1+1 blir 2. Vältalig, charmig duperande psykopat som kan vara våldsam och hänsynslös när det krävs. Det här är ju ingen påhittad bild utan kommer från de som kände honom bäst och levde med honom. Beskrivningen av honom är ju knappast unik (tyvärr) utan den typen av människor förekommer ju och står för en mycket stor andel av alla mord och våldsbrott. Han var alltså helt klart en person som skulle kunna mörda någon och hålla käften om det i 45 år utan några problem. Skulle fler personer vara inblandade (t.ex uppdragsgivare) så fanns det nog hållhakar som gjorde att alla fortsatte tiga in i döden.
Citera
2022-10-08, 07:10
Medlem
BayouXs avatar
Citat:

1 +,1 blir inte 3
Det fetade - Typiska drag för en psykopat, som helt säkert klarar av att hålla käften så länge det behövs.
Alltför mycket tyder på Bulvanens inblandning i mordet för att kunna bortse ifrån att det är just han som är SS baneman.
Citera
2022-10-08, 07:24
Medlem
Citat:
Att man inte misstänkte direktören berodde inte på bristande bevis eller motiv utan på bristande intresse eftersom utredarna fick tillsägelse att inte utreda honom i onödan som i min bok innebär , inte alls eller minimalt.
Eftersom detta ska handla om det perfekta brottet så är det om man ser till att polisen är på ens sida .
Det är nog det perfekta brottet att dom som ska leta och har som uppgift att utreda inte gör det eller lägger sitt fokus på någonannan.
Kan man få polisen till detta är det inte svårt att undkomma rättvisan.

Ja, blir man inte ens utredd av polisen är det verkligen det perfekta brottet! Fast i det långa loppet blir det dyrköpt. Precis som med Skandiamannen så har vi en person i utredningen som skulle kunna ha motiv och betedde sig märkligt. Denne utreddes inte ordentligt vid tiden för mordet/försvinnandet och har därför heller aldrig kunnat uteslutas. Teorierna om dennes inblandning lever och frodas därför än idag.
Citera
2022-10-08, 07:27
Avstängd
En sak jag lade märke till i dokumentären är att Stig sa att han var rädd för Sven när han var liten, och att Svens syster Aletta inte tyckte om sorkar (pojkar).

En konstig detalj bara.
Citera
2022-10-08, 07:29
Medlem
Citat:
Då är min fråga.
Var det planerat?.
Om det var planerat har han då både planerat och utfört mordet , städad undan bevis och mordvapen och sedan dumpat kroppen helt ensam.

Min fundering
Om han han nu planerade, utförde mordet , gömde mordvapnet , städade undan bevisen och dumpade kroppen och sen hittade på en lögn att SS var i Sthlm.
Har han lyckats hålla allt detta för sig själv och inom sig i över 40år.
Polisen har förhört honom i skift osv.
Om han har berättat det för någon.
Vem i såfall och varför har det aldrig kommit fram.
Vad tror ni experter som har svaret i fallet.
Är det rimligt eller inte.

Finns mycket som tyder på planering. Den här påstådda ”stockholmsresan” som är bulvanens förklaring till försvinnandet bakar han ju in i de bevisligen falska kontrakten en hel månad innan försvinnandet. Så redan där är det alltså bestämt att Sven skall ”resa bort”.

Att han hållit det här för sig själv i 40 år är inte konstigt med tanke på den person han var.
Citera
2022-10-08, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
En sak jag lade märke till i dokumentären är att Stig sa att han var rädd för Sven när han var liten, och att Svens syster Aletta inte tyckte om sorkar (pojkar).

En konstig detalj bara.

Det här att man som barn var rädd för vissa vuxna känner man ju igen från sin egen barndom. Är väl närmast en trop vid det här laget. Den mystiske gubben som alla barnen i grannskapet är jätterädda för som sedan visar sig vara jättesnäll.

Att det fanns tanter som inte gillade smågrabbar ”sorkar” som sprang runt och ställde till hyss, det var väl också mer regel än undantag. Kan tänka mig att Stig säkert var en riktig busunge som liten!
Citera
2022-10-08, 08:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Det här att man som barn var rädd för vissa vuxna känner man ju igen från sin egen barndom. Är väl närmast en trop vid det här laget. Den mystiske gubben som alla barnen i grannskapet är jätterädda för som sedan visar sig vara jättesnäll.

Att det fanns tanter som inte gillade smågrabbar ”sorkar” som sprang runt och ställde till hyss, det var väl också mer regel än undantag. Kan tänka mig att Stig säkert var en riktig busunge som liten!

Jo, kanske det. Det var ju väldigt kul att smyga på vuxna i barndomen, vi hittade hur många potentiella mördare som helst! Eller ville Aletta i själva verket skydda sorkarna? Jag tycker att man ska vara öppen för alla tankar.
Citera
2022-10-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Det fetade - Typiska drag för en psykopat, som helt säkert klarar av att hålla käften så länge det behövs.
Alltför mycket tyder på Bulvanens inblandning i mordet för att kunna bortse ifrån att det är just han som är SS baneman.
Jag vill passa på att gratulera bulvanens pappa och min farfar som skulle ha fyllt 116 år idag.
Vi alla älskar dig och grattis Nils .❤
🎊🎉🎊🎆 Tur att du inte lever så att du slipper höra och läsa allt elakt som folk hittar på om din son.
Jag vet att du vet och att du älskade honom lika mycket som dom andra sönerna..
RIP Farfar.

Psykopat , Fantomen och James Bond i samma person.
Ni hittar på så mycket och er fantasi är obetalbar
En person med en psykisk diagnos blandat med en seriefigur och en påhittad action hjälte som klarar allt.
Är det typiskt psykopater att genomföra det perfekta brottet också utan att lämna spår eller möjligheten att fälla.
Gamla "Bulvanen ordspråk"

-Då Bulvanen rör sig står blixten stilla

-Bulvanen smyger tystare än djungelkatten

-Det finns nätter då Bulvanen lämnar djungeln
och går på stadens gator som en vanlig man

-Du hittar aldrig Bulvanen – han hittar dig

- Bulvanens röst isar blodet

-Bulvanen är hård mot de hårda

-Sikta aldrig på Bulvanen

-Bulvanen har tusen ögon och tusen öron

-Bulvanen har tio tigrars styrka

-Den som ser Bulvanens ansikte dör en fasansfull död