Citat:
Fetade 1/ Vi är väl ganska många som tycker att det är sannolikt att han kunde vara en mördare iallafall.Jag har en fråga och fundering.
Ni alla här är överens om att bulvanen är mördaren.
Då är min fråga.
Var det planerat?.
Om det var planerat har han då både planerat och utfört mordet , städad undan bevis och mordvapen och sedan dumpat kroppen helt ensam.
Min fundering
Om han han nu planerade, utförde mordet , gömde mordvapnet , städade undan bevisen och dumpade kroppen och sen hittade på en lögn att SS var i Sthlm.
Har han lyckats hålla allt detta för sig själv och inom sig i över 40år.
Polisen har förhört honom i skift osv.
Om han har berättat det för någon.
Vem i såfall och varför har det aldrig kommit fram.
Vad tror ni experter som har svaret i fallet.
Är det rimligt eller inte.
Ni alla här är överens om att bulvanen är mördaren.
Då är min fråga.
Var det planerat?.
Om det var planerat har han då både planerat och utfört mordet , städad undan bevis och mordvapen och sedan dumpat kroppen helt ensam.
Min fundering
Om han han nu planerade, utförde mordet , gömde mordvapnet , städade undan bevisen och dumpade kroppen och sen hittade på en lögn att SS var i Sthlm.
Har han lyckats hålla allt detta för sig själv och inom sig i över 40år.
Polisen har förhört honom i skift osv.
Om han har berättat det för någon.
Vem i såfall och varför har det aldrig kommit fram.
Vad tror ni experter som har svaret i fallet.
Är det rimligt eller inte.
Jag tex tycker att hans profil stämmer. Han var ju inte bara en bondfångare utan en kriminell person som tycks gränslös och skrupelfri.
Han duperade och manipulerade folk för egen vinnings skull.
Och han kunde vara våldsam.
SS försvinnande var planerat. Bulvanen hade ju planterat historier hos Hjördis o andra personer om att han o SS varit i Visby på fel dagar osv för att få ihop sitt alibi och en massa lögner om de kritiska dagarna. Jag kan inte det hela på rak arm. Men det tyder på planering.
Om direktören var anstiftaren så kan det varit de två som tillsammans undanröjt kroppen på minkfarmens stora ägor.
Om bulvanen var ensam så kan han ha undanröjt kroppen på egen hand. Han hade ju minst en vecka på sig.
Direktören kan fortfarande vara anstiftare men betalt Bulvanen för att göra hela skitgörat själv.
Å andra sidan är det misstänkt att direktörens familj så lägligt var bortresta den helgen.
Fetade 2/ För dig, men du vill ju inte snacka! Skämt åsido.
Jag tror att det var en snäv grupp på högst 2-3 personer som kände till det.
Som hade hållhakar på varandra. Hade det varit fler så hade det nog kommit fram saker med tiden.
Det är som Palmemordet. Det är ju ingen som snackat på 38 år.
Alltså var det nog en ensam GM i OP-mordet och högst 1 eller 2 som kände till det. Folk som var beroende av eller hade hållhake på varandra. Och samma här.
Edit: Tänk om Sven Sjögren ligger begravd på minkfarmens mark?
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-07 kl. 23:33.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-07 kl. 23:33.