2022-10-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det är/var ett bra initiativ det där med soptippen. Nära en väg osv.

Dock kan dom väl inte ha varit så naiva o trott att de skulle finna en hel kropp?

50 år sedan. Tvungna att gräva djupt. Förmultning redan då och sen lager på lager.

Det dom kunde ha hoppats var att hitta benrester i små mängder. Därför hade det varit bra om de hade haft hunden där.

Den där overallen som hittades, har dom väl inte fått något svar på, som jag förstod det?
Det du kallar ett bra initiativ kallar andra för ett sista desperat försök.
Såg du när dom hittade overallen så var det möjligt att det var SS efter 50 år på tippen.
Men att hans overall låg precis där dom grävde men SS fanns inte i den.
Har man klätt av honom när man dumpade honom eller har man kört dit hans smutstvätt.
Jättebra som du säger för oss som har avslöjat bluffen.
Citera
2022-10-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
GG får ju inte be om bidrag eller samla in pengar till Svens minne.
Då är det oseriöst "Jippo, tiggeri och bedrägeri."

Du själv och några till har väl öst ur massor av bannor och hat om detta.
Dam if you do damn if you dont. Så moment 22
Det räckte uppenbarligen inte .
GG och KK passar bra ihop.
KK = KONKURS . Så du inte tror att det betyder något annat.
Inga pengar . Inget resultat och där slutar historien efter 10 år.
Är du deppig. Jag förstår dig
Citera
2022-10-04, 13:33
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Såg du när dom hittade overallen så var det möjligt att det var SS efter 50 år på tippen.
Har man klätt av honom när man dumpade honom eller har man kört dit hans smutstvätt.

Ja, ja. Whatever.
I vilket fall, så tycker jag att Stig? kämpade på bra. Däremot var det väl inte det smartaste att elda upp materialet som han hade samlat på sig. Varför inte lämna över det till nya förmågor/framtiden? Kunde ju ha funnits något där som kunde ha sammanfogats till "ny" information.
Citera
2022-10-04, 13:52
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
GG får ju inte be om bidrag eller samla in pengar till Svens minne.
Då är det oseriöst "Jippo, tiggeri och bedrägeri."

Du själv och några till har väl öst ur massor av bannor och hat om detta.
Dam if you do damn if you dont. Så moment 22

Jag tror inte de slutar pga dålig ekonomi. Tror det beror på att de själva insett att SS inte finns där, samt att man inte kommer få någon lösning på detta. Med genomslaget detta har fått i media på senare tid, så hade det absolut vart busenkelt att få mer bidrag,
Citera
2022-10-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ja, ja. Whatever.
I vilket fall, så tycker jag att Stig? kämpade på bra. Däremot var det väl inte det smartaste att elda upp materialet som han hade samlat på sig. Varför inte lämna över det till nya förmågor/framtiden? Kunde ju ha funnits något där som kunde ha sammanfogats till "ny" information.
Ja . Stig ska inte skit ha.
Han ville försöka en sista gång och det verkade som han hade symtom av parkingson .
Då gäller det att skynda på.
Sen är det på tv och min gissning är att det är kopior av materialet som eldades upp.
Sen var deras försök på mina marker taffligt när han tar med frugan ut och maskinen piper konstant och dom går lite i kanten på åkern för att sen avbryta när regnet kom med kommentaren att det är som att hitta en nål i en hö stack.
Privatspanare som honom och hans syster känns fredliga men mycket märkligt med belöningen och beloppet på 100.000 som man gjorde en stor grej av i programmet.
Ville man göra sig lustig på deras bekostnad.
Citera
2022-10-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag tror inte de slutar pga dålig ekonomi. Tror det beror på att de själva insett att SS inte finns där, samt att man inte kommer få någon lösning på detta. Med genomslaget detta har fått i media på senare tid, så hade det absolut vart busenkelt att få mer bidrag,
Men det tror inte vår mycket aktiva vän trots att jag förklarat det för honom massor av gånger .
Försök gärna du.
Citera
2022-10-04, 14:59
Avstängd
Citat:
Ja, ja. Whatever.

Stig är värd all fika som Gun kan bjuda på!

Han eldade inte upp materialet, det var en kopia av pärmen.
Citera
2022-10-04, 15:18
Avstängd
Citat:
Är det någon som med säkerhet pekat ut overallen som Svens? Nix.
Sven hade väl inte ensamrätt på grön arbetsoverall. Det var normal arbetsklädsel för lantbrukare.
Men eftersom en grön overall fattas hemma hos Sven så finns det en minimal chans.
Det är värt att analysera den. Även om den kunde ha tillhört någon annan grovarbetare.
Citera
2022-10-04, 15:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stig har gjort ett mycket bra arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Stig är värd all fika som Gun kan bjuda på!

Han eldade inte upp materialet, det var en kopia av pärmen.

Absolut Stig har gjort mycket bra ifrån sig under många år och har verkligen försökt.

Så det var en kopia av pärmen han eldade upp?
Citera
2022-10-04, 15:22
Avstängd
Citat:
Ja . Stig ska inte skit ha.
Han ville försöka en sista gång och det verkade som han hade symtom av parkingson .
Då gäller det att skynda på.
Sen är det på tv och min gissning är att det är kopior av materialet som eldades upp.
Sen var deras försök på mina marker taffligt när han tar med frugan ut och maskinen piper konstant och dom går lite i kanten på åkern för att sen avbryta när regnet kom med kommentaren att det är som att hitta en nål i en hö stack.
Privatspanare som honom och hans syster känns fredliga men mycket märkligt med belöningen och beloppet på 100.000 som man gjorde en stor grej av i programmet.
Ville man göra sig lustig på deras bekostnad.
Det var inte hans fru Monika utan hans syster Gun. De har båda vuxit upp med Sven.
Att de satsar mer pengar än vad de hade råd med säger väl något om hur otroligt mycket de vill finna Sven.
Kunde du nu finna fel med det också?
Citera
2022-10-04, 15:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Då blir det ett ramaskri i tråden.
-Tiggare, bedragare, rövare osv i minst 20 sidor.

Men du kan ha rätt. De har en tidsplan att följa. Någonstans måste det ta slut. Och så beror det på myndighets tillstånd också. De hade kanske bara fått tillstånd för ett par dagar.
Citera
2022-10-04, 15:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Syskonparet Gun och Stig.

Citat:
Det var inte hans fru Monika utan hans syster Gun. De har båda vuxit upp med Sven.
Att de satsar mer pengar än vad de hade råd med säger väl något om hur otroligt mycket de vill finna Sven.
Kunde du nu finna fel med det också?

Exakt.

Det var syskonen Stig och Gun som hade gjort sina sökarbeten och undersökningar tillsammans. De har satsat mycket tid och pengar för att kunna hitta SS. All heder åt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in