2009-07-22, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sekretessbelagt.

Citat:
Ursprungligen postat av castafjodor
Det är jag som idag har suttit på landsarkivet och gått igenom hela brottsutredningen, dock är detta fall sekretessbelagt och jag har skrivit på papper för att inte sprida info vidare. Kan dock säga att det var en otroligt kuslig läsning och väldigt otäcka bilder...GM är/var mycket speciell.

Kan också tillägga att den misstänkte GM finns ej att hitta på nätet, antingen är han avliden eller så har han bytt personnummer och namn! Så slipper ni leta ihjäl er...=)

Du skall ha stort tack för denna synnerligen intressanta information castafjodor.
Citera
2009-07-22, 22:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Glömde att tacka castafjodor också, för att han lät oss läsare veta detta. Samt att han tog sig tid att besöka Landsarkivet.
Citera
2009-07-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du skall ha stort tack för denna synnerligen intressanta information castafjodor.

Ingen fara, jag kan efter att ha läst "nästan" hela utredningen dra slutsatsen att det verkar ha varit ett kärleksdrama....
Citera
2009-07-22, 22:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ingen fara, jag kan efter att ha läst "nästan" hela utredningen dra slutsatsen att det verkar ha varit ett kärleksdrama....

Ja nog måste den misstänkte GM ha varit, minst sagt, något "udda" och "speciell".

Ett kärleksdrama?????? Hade den misstänkte GM behövt att använda ca 100 knivhugg? Man kan ju undra om det var på detta sätt han ville "bevisa" sin kärlek till Daag?

Denne misstänkte GM är/var en mycket farlig individ.
Citera
2009-07-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ja nog måste den misstänkte GM ha varit, minst sagt, något "udda" och "speciell".

Ett kärleksdrama?????? Hade den misstänkte GM behövt att använda ca 100 knivhugg? Man kan ju undra om det var på detta sätt han ville "bevisa" sin kärlek till Daag?

Denne misstänkte GM är/var en mycket farlig individ.

Kan ju varit så att Daag avvisat GM efter påtryckningar och detta klarade inte GM av, därav dådet....också tänkbart att Daag hånat GM för dennes ev. homosexuella läggning!
Citera
2009-07-22, 23:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
GM:s ev. homosexuella läggning.

Citat:
Kan ju varit så att Daag avvisat GM efter påtryckningar och detta klarade inte GM av, därav dådet....också tänkbart att Daag hånat GM för dennes ev. homosexuella läggning!

Ja jag tror du har rätt i detta. Skulle inte ha förvånat mig om han hade blivit hånad för sin ev. läggning?

En synnerligen farlig yngling denne 16-åring. Kan inte ha gått honom väl livet.
Citera
2009-07-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ja jag tror du har rätt i detta. Skulle inte ha förvånat mig om han hade blivit hånad för sin ev. läggning?

En synnerligen farlig yngling denne 16-åring. Kan inte ha gått honom väl livet.

Familjen flyttade tydligen till Stockholm efter detta, drygt ett år efter händelsen. Otroligt många vittnesförhör i utredningen. Troligen har GM bytt identitet efter detta...
Citera
2009-07-23, 14:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flyttade till Stockholm.

Citat:
Familjen flyttade tydligen till Stockholm efter detta, drygt ett år efter händelsen. Otroligt många vittnesförhör i utredningen. Troligen har GM bytt identitet efter detta...

Jaså flyttade till Stockholm. Ja det kan man ju förstå. Lättare att försvinna i mängden i en storstad - alltså mera anonym.
Citera
2009-08-10, 22:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen PM ang. mordet på Reijo Daag.

Har aldrig fått så mycket PM om ett mord som om just detta bestialiska mord i Viskafors 1976.

Mordet skall enligt denne uppgiftslämnare ha skett i en liten skogslänta nära en grusväg. Inte den grusväg som kallas Fagerbergsvägen som vissa tror, utan en annan väg.

Reijo skall ha varit på väg hem från en kompis/flickvän och tagit en genväg. Om det förhöll sig på detta sätt, så kände säkert GM till att Daag brukade använda denna genväg. Kanske stod han och väntade på ge honom, för att förklara sin "kärlek"? När Daag, som inte var homosexuell, inte visade sig vara intresserad så brast alla hämningar hos GM?
Citera
2009-08-20, 22:31
Medlem
Citat:
Har aldrig fått så mycket PM om ett mord som om just detta bestialiska mord i Viskafors 1976.

Mordet skall enligt denne uppgiftslämnare ha skett i en liten skogslänta nära en grusväg. Inte den grusväg som kallas Fagerbergsvägen som vissa tror, utan en annan väg.

Reijo skall ha varit på väg hem från en kompis/flickvän och tagit en genväg. Om det förhöll sig på detta sätt, så kände säkert GM till att Daag brukade använda denna genväg. Kanske stod han och väntade på ge honom, för att förklara sin "kärlek"? När Daag, som inte var homosexuell, inte visade sig vara intresserad så brast alla hämningar hos GM?

Mycket möjligt att det var så det gick till. Enligt flera vittnen, bla mina föräldrar sågs båda två cyklandes mot det område som senare blev brottplatsen. Helt rätt om platsen, det var inte Fagersbergsvägen utan en liten grusväg mellan "Mossen" & Rydboholm.

Sen finns ju lika många vittnen som såg GM cykla ensam från brottplatsen mot centrala Viskafors, iklädd solglasögon och ngn form av mössa...

Skall ner till arkivet någon dag snart igen och läsa mer...

//P
Citera
2009-08-20, 22:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Mycket möjligt att det var så det gick till. Enligt flera vittnen, bla mina föräldrar sågs båda två cyklandes mot det område som senare blev brottplatsen. Helt rätt om platsen, det var inte Fagersbergsvägen utan en liten grusväg mellan "Mossen" & Rydboholm.

Sen finns ju lika många vittnen som såg GM cykla ensam från brottplatsen mot centrala Viskafors, iklädd solglasögon och ngn form av mössa...

Skall ner till arkivet någon dag snart igen och läsa mer...

//P

Undrar om han inte bar dessa solglasögon samt mössa, p.g.a. att han trodde att han inte skulle bli så lätt igenkänd?

Även om GM:s efternamn (alltså som han hette 1976) inte är superovanligt, så undrar jag om han inte ev. kan ha släktingar kvar i trakterna av Viskafors?
Citera
2009-08-20, 22:55
Medlem
Citat:
Undrar om han inte bar dessa solglasögon samt mössa, p.g.a. att han trodde att han inte skulle bli så lätt igenkänd?

Även om GM:s efternamn (alltså som han hette 1976) inte är superovanligt, så undrar jag om han inte ev. kan ha släktingar kvar i trakterna av Viskafors?

Det finns några i området med samma efternamn, om det är släkt vet jag ej. Lite lustigt att BO:s pappa var med i Borås Tidning häromveckan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in