Citat:
Ursprungligen postat av castafjodor
Värjningsskador? : Det var över 100 hugg över hela kroppen, svårt att säga vad som är vad!
Vad jag var ute efter är om det finns någon information om skadorna. Fanns det till exempel skärskador på fingrar, handflator och underarmar, eller var huggen koncentrerade till enbart rygg, bröst och huvud?
Vad som fick mig att ställa frågan var uppgiften om kniven som gick in i nacken och vidare in i skallen (förmodligen hjärnan?) Det hugget var ju uppenbarligen utdelat bakifrån. Antingen kom det överraskande, när offret inte var beredd, eller så kan det ha utdelats då offret redan låg på marken svårt skadad av tidigare knivhugg. Finns det några skador på ovan nämnda ställen, som tyder på att offret kämpade emot, eller om det var så att han fick ett dödligt knivhugg bakifrån redan från början och resten av knivhuggen därför är koncentrerade till rygg, bröst, huvud och hals. För någon som inte gör motstånd finns det ju inte direkt någon anledning att ge sig på händer och underarmar. Är det ett mord gjort i rent raseri och hat, så är det personligt och då kan jag tänka mig att händer inte känns lika viktigt att ge sig på.
Det kunde ju i alla fall vara intressant att veta, om det nu finns några sådana uppgifter.
Citat:
Nä, jag har inte hört något om att GM hånat någon, däremot var GM väldigt nervös och grät när erkännandet kom, enligt BO´s mor.
Den tidigare uppgiften kring ett av samtalen, där GM påstås ha sagt att det var han som var mördaren men aldrig kunde åka fast, uppfattade jag som att han på något vis ville göra smärtan värre för offrets mor.