Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag vet detta. Jag har tyvärr vare sig fullständigt namn eller exakt födelseår. Har bara hans efternamn. Detta är ju inte supervanligt iof, men ändå såpass vanligt att det behövs mera info.
Om han var 16 år 1976 så skulle han ha varit född 1960. Det kan också ha varit så, att han skulle fylla 17 år efter den 9 april då Reijo Daag mördades? Då skulle han ha varit född 1959.
Den misstänkte GM 1976 kan också vara avliden?
Visst kan han vara avliden. Det är ett tänkbart öde om det handlade om en trasig människa som senare i livet hamnade i ett djupare träsk av tveksamt leverne. Det vet man ju aldrig, men han kan ju också vara gift, med barn och ett allmänt stabilt liv.
Jag själv har såklart ingenting att gå på, men är också nyfiken på hur det kan tänkas ha gått för en sådan människa. Förutsatt att det var han som utförde dådet.
Hur många träffar får du på birthday.se på efternamnet tillsammans med födelseåret 1959 och/eller 1960?
Jag såg förresten din tråd på svenskamord och att det där var någon (inlägg skrivet 6:e Juli) som beställt information från landsarkivet. Är det något som du har fått tagit del av?