Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Det skulle också vara intressant att veta om Cathrine vågat sig tillbaka till Viskafors någon gång? Kan inte ha varit helt lätt för henne att möta alla nyfikna blickar. Det är ju inte helt otänkbart att hon har varit där en del på senare tid. Pappa Sjöblom dog i juni i år, och huset såldes tydligen bara för någon månad sedan. Borde ju ha varit en hel del för systrarna att ombesörja med begravning, tömning och städning av huset, bouppteckning, försäljning med mera. Sådant kan vara rätt påfrestande för syskonrelationerna, även utan förekomst av knivmord och könskorrigeringar i det förflutna.
Intressanta uppgifter du kommer med. När jag skrev mitt förra inlägg hade jag lite bråttom. Så det blev kort.
Givetvis är det så att bodde mamma Sjöblom kvar, så gjorde väl sannolikt även pappa det. Och han dog alltså i somras !!.
Båda föräldrarna bodde alltså kvar i Viskafors, i
samma hus som de redan bodde i 1976 då mordet skedde, och pappa Sjöblom bebodde det fram till för ett halvår sedan !!. Vilket av husen är det exakt ??. Det med tegelsten klädda, det röda som ser ut som ett torp eller det som nu har hästhagar kring sig ??.
En fråga som man då åter ställer sig är: Hur f-n orkade föräldrarna bo kvar när det var nästintill genomskinligt vem som var mördaren, nämligen deras egen son. Och denna "vetskap" var spridd också bland de flesta som bodde här. Funderade de aldrig över varför man ansåg deras sons skuld för så självklar "ute på byn" ??. Eller slog de bara "dövörat till" ??. Förträngde alltihop och/eller tog fullständigt avstånd från sonen ??
Kanske var det också så att folk i samhället på något sätt tyckte synd om föräldrarna och därför "låtsades som ingenting " när de var i närheten. Frågor och frågor och nu är båda K-I :s föräldrar borta.
De enda som är kvar och som kunde ge i alla fall några slags svar på dessa och liknande spörsmål är ju K.I :s syster och "huvudpersonen", f.d Karl-Ingemar nuv. Cathrine.
Skulle för övrigt vara intressant om Cathrine Loford
verkligen gav ut en självbiografi som hon antytt vid något tidigare tillfälle. Jag är
särskilt nyfiken på hur hon då skulle beskriva sin barndom/ungdom.
Avslutningsvis så kan jag undra om inte vetskapen om att, så att säga, "historien hunnit i kapp henne", börjat nå henne själv. Jag skrev en liten antydan för några månader sedan i kommentarsfältet på Youtube under "Radio Totalnormal-klippet där hon leker "programledare". Kommentaren är numera borttagen.
Likadant är det med en länk som någon postade tidigare i tråden till någon blogg eller likn, där även någon lagt in en kommentar. "Sidan kunde inte hittas" står det nu.