Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-05, 20:01
  #697
Medlem
graffdatshits avatar
Är det den drogen som förkortades dmcc? Isf e det waste of money. Jag har för mig att den e klassad iom att jag inte hört något om den på tvär länge :/
Citera
2013-07-05, 20:06
  #698
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Är det den drogen som förkortades dmcc? Isf e det waste of money. Jag har för mig att den e klassad iom att jag inte hört något om den på tvär länge :/

om det är DMCC håller jag med att det är bortkastade pengar, någon av er smutspundare vet säkert mer om det här.
Citera
2013-07-05, 20:43
  #699
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
om det är DMCC håller jag med att det är bortkastade pengar, någon av er smutspundare vet säkert mer om det här.

Jag hade först för mig att dmc heter dietlamydcokain, man det heter egentligen så som du skrev om jag inte minns fel :/
Citera
2013-07-05, 22:35
  #700
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Är Dimethocaine klassat? infogad.

/Mod
Citera
2013-12-25, 02:14
  #701
Medlem
Nazipolizeis avatar
Finns de någon kokainliknande RC som finns i stenform?
Eller som folk försöker sälja som kola överhuvudtaget?
Citera
2013-12-25, 03:11
  #702
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Finns de någon kokainliknande RC som finns i stenform?
Eller som folk försöker sälja som kola överhuvudtaget?
lidocaine/bensocaine blandat med tjack och ephedrine/caffeine med 0% cocaine renhet, vissa langare blåser kunder med detta skit i UK
Citera
2013-12-25, 12:06
  #703
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Finns de någon kokainliknande RC som finns i stenform?
Eller som folk försöker sälja som kola överhuvudtaget?

Kan ju vara nästan vilken cs-rc som helst, nån som bakat 4F-PVP t.ex.
Citera
2014-04-25, 10:24
  #704
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
om det är DMCC håller jag med att det är bortkastade pengar, någon av er smutspundare vet säkert mer om det här.

UK-analyser visade att det som ibland sålts som dimethocaine var bensokain och koffein.

http://www.wedinos.org/images/sample_testing/668.jpg
Citera
2018-10-17, 18:58
  #705
Medlem
linusbjornes avatar
DMC Nytt kokain derrivat

EN shop har fått in denna DMC larokain Någon som har erfarenhet av detta ämne?

saxat från hemsidan :

Detta är den näst starkaste kokain-derrivatet man känner till efter självaste kokainet som är reglerat och olagligt att inneha och bruka samt forska på, men eftersom DMC kan liknas vid kokain så finns den tillgängligt att forska på istället och dessutom helt lagligt. Bra va?

Ny Batch Per 2018-10-16. Kristallvit. 99 %+ i renhet.

Mer historia:

Den här substansen forskades fram på 30-talet och började således ganska snabbt användas som bedövningsmedel vid ingrepp i tandläkarvården men drogs tillbaka snabbt på grund av dom stimulerande effekterna som den visade sig inneha, nämligen samma effekter som kan liknas vid ett kokain rus och DMC ersattes då med andra preparat som till exempel lidocaine. Lidocaine som saknar dom psykoaktiva egenskaperna ansågs därför som ett nyttigare alternativ för patienterna, idag finns en uppsjö av olika bedövningsmedel som använd men som inte ger ett påtagligt “rus” som DMC i teorin besitter.

Men som sagt nu finns DMC fritt fram för alla som vill att forska på återigen, den har legat begravd sen 30-talet. Den är ganska mild så ingen superprecisionsvåg behövs men vi rekommenderar alltid en våg på minst 0,01 gram

CAS-Nr. 553-63-9
Formula: C16H26N2O2
Purity: 99.5%
Citera
2018-10-17, 22:55
  #706
Medlem
Bertil85s avatar
Dimethocaine ? Fanns ute som RC för många år sedan. Tror den ärr klassad dock.
Citera
2018-10-17, 23:06
  #707
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Dimethocaine ? Fanns ute som RC för många år sedan. Tror den ärr klassad dock.

Är den klassad som narkotika eller hälsofarlig? Är den klassad som hälsofarlig är det nog inga större problem att sälja den öppet då det verkar fungera utmärkt för andra substanser. T.ex. 3-CMC och 6-APB. Just 6-APB undrar jag om den kanske till och med är narkotikaklassad, det låter jag dock vara osagt.
Citera
2018-10-17, 23:30
  #708
Medlem
Denoms avatar
Fyfan, och så förväntas man betala 500 kr grammet för att köpa en sån här RC. Inte alls värt det enligt mig, då kan man lika gärna köpa riktigt kokain. Är det här klassat nu också?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback