2009-11-04, 21:32
Medlem
Labaratas avatar
Vet inte varför dem har de där kläderna, men minns att när jag var liten så frågade vi en kille och han sa att han inte fick ha på sig något annat
Citera
2009-11-04, 21:38
Medlem
jugo-mannens avatar
oo gud vilka komentarer
är ni på riktig så dumma eller försöker ni förnedra romerna?
dom har de för några tycker det är fint, jag tycker inte det men de fins folk som gillar sånt kanske,
Citera
2009-11-04, 21:42
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugo-mannen
oo gud vilka komentarer
är ni på riktig så dumma eller försöker ni förnedra romerna?
dom har de för några tycker det är fint, jag tycker inte det men de fins folk som gillar sånt kanske,

Pojken vi frågade när jag var liten svarade att de var TVUGNA att ha det, och han önskade att han kunde ha normala kläder som alla andra 13-15 åringar.
Citera
2009-11-04, 21:46
Medlem
meisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Pojken vi frågade när jag var liten svarade att de var TVUGNA att ha det, och han önskade att han kunde ha normala kläder som alla andra 13-15 åringar.

Eftersom att han var 13-15 år är det väl hans föräldrar som tyckte att det är fint antar jag
Citera
2009-11-04, 21:58
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meiser
Eftersom att han var 13-15 år är det väl hans föräldrar som tyckte att det är fint antar jag

Ja men eftersom det är deras tradition så spelar det ingen roll om dem tycker kläderna är fina eller inte eftersom de i vilket fall som helst måste ha kläderna.
Citera
2009-11-04, 23:06
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det är för att kunna stjäla bättre. Kjolarna har en massa fickor och krokar att hänga stöldgods på.

http://wwwc.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=10&clipID=11681
I call bullshit! Visa hur det skulle gå till.

För att svara på trådstartaren så verkar deras herrmode vara som en frusen version av herrmodet från 60-talet. Varför det blev just det årtiondet och inte något annat skulle jag vilja veta.
Citera
2010-12-10, 04:18
Medlem
Hur går ni själva klädda egentligen? Jeans, t-shirt, sketna tännisskor tills ni är dör av hög ålder? I många länder där folk har en känsla för stil (Italien, Frankrike, Spanien, USA) klär sig inte äldre personer som tonåringar utan då är det kostymbyxor och skjorta som gäller. Det har ingenting att göra med zigenare utan man har helt enkelt en mognare och värdigare framförhållning.
Citera
2010-12-10, 08:59
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Hur går ni själva klädda egentligen? Jeans, t-shirt, sketna tännisskor tills ni är dör av hög ålder? I många länder där folk har en känsla för stil (Italien, Frankrike, Spanien, USA) klär sig inte äldre personer som tonåringar utan då är det kostymbyxor och skjorta som gäller. Det har ingenting att göra med zigenare utan man har helt enkelt en mognare och värdigare framförhållning.
Är det din förklaring till varför även 12-15åringar går runt och ser ut som små taxichaufförer?
Citera
2010-12-10, 09:16
Medlem
meisers avatar
Citat:

sa du precis att zigenare har stil?
Citera
2010-12-10, 09:38
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tja, det ser dyrare och formellare ut än jeans? Vi vet ju alla vilken bild zigenare vill förmedla av sig själva, utan att lyckas.

Hahaha, ja det var precis så jag tänkte. Dom vill se lite bättre ut, men lyckas inte!
Citera
2010-12-10, 13:56
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
I många länder där folk har en känsla för stil (USA)

Va?

I teorin kan kostymbyxor förvisso flott, men zigenaren bär dem på ett otroligt dåligt sätt. Då tar jag hellre jeans än ett par nedslitna polyesterbyxor från Dressman.
Citera
2010-12-10, 17:38
Medlem
Bäver_s avatar
Så här skaffar dem iaf kläderna

http://www.youtube.com/watch?v=Rgzzzd703Tg

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
I call bullshit! Visa hur det skulle gå till.

http://www.youtube.com/watch?v=SKuLbVqc-8c&feature=related

Motorolja!!
Senast redigerad av Bäver_ 2010-12-10 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in