2009-04-26, 01:54
Medlem
Ja, varför har zigenare alltid på sig stora kostymbyxor och varför ser man dom aldrig i jeans?
Citera
2009-04-26, 01:58
Medlem
micaeles avatar
Tja, det ser dyrare och formellare ut än jeans? Vi vet ju alla vilken bild zigenare vill förmedla av sig själva, utan att lyckas.
Citera
2009-04-26, 02:18
Medlem
Äh, ställer egentligen frågan då jag såg ett program om romer och killen sa att dom inte får ha på sig jeans. Men jag kanske missförstod hela saken.
Citera
2009-04-26, 02:24
Medlem
Antagligen för att det är rymligare fickor på stora kostymbyxor. Förresten så tror jag att de har ärvt kläderna, alternativt köpt dem på zigenarmarknader. Jeansutbudet på zigenarmarknader samt hos zigenarfarfäder är antagligen närmast obefintligt.
Citera
2009-04-26, 02:29
Medlem
TripPels avatar
Frågan är faktiskt relevant. Varför har männen kostymbyxor? Varför skall det täckta zigenar-könet ha stoora klänningar?

Jag tror inte på zooey's kommentar.
Citera
2009-04-26, 02:31
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel
... Varför skall det täckta zigenar-könet ha stoora klänningar?
Har du inte funderat på varför dom tar så lång tid på sig bakom hyllor i affärer? Kolla in under kjolen (nej, inte efter ingången) och känn på krokarna.
Citera
2009-04-26, 02:33
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Varför skall det täckta zigenar-könet ha stoora klänningar?
Det är för att dom ska få plats med mycket stöldgods under kjolen.

Om du söker på typ zigenare + motorolja + Efterlyst eller liknande kanske du hittar något roligt.
Citera
2009-04-26, 02:44
Medlem
TripPels avatar
Jag har aldrig jobbat som vakt på affärer, men jag har självklart hört talas om att de stoppar upp gods i kjolen.
Om det är en skröna eller ej låter jag vara osagt eftersom jag inte sett det själv. Jag vet också att zigenare blivit portade från diverse affärer.

Men varför har de dessa stora kjolar med paljetter eller vad det är på överdelen? Är det ren tradition eller vad? Att de inte vill passa in i det Svenska samhället har jag förstått med tanke på hur de klär sig (båda könen), men om de vill stjäla så borde de ju klä sig mer diskret? Att vara klädd som en zigenare gör ju att butikspersonalen uppmärksammar dem mer?

Är det bara tradition?
Citera
2009-04-26, 03:31
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Jag har aldrig jobbat som vakt på affärer, men jag har självklart hört talas om att de stoppar upp gods i kjolen.
Om det är en skröna eller ej låter jag vara osagt eftersom jag inte sett det själv. Jag vet också att zigenare blivit portade från diverse affärer.

Men varför har de dessa stora kjolar med paljetter eller vad det är på överdelen? Är det ren tradition eller vad? Att de inte vill passa in i det Svenska samhället har jag förstått med tanke på hur de klär sig (båda könen), men om de vill stjäla så borde de ju klä sig mer diskret? Att vara klädd som en zigenare gör ju att butikspersonalen uppmärksammar dem mer?

Är det bara tradition?
Det är för att kunna stjäla bättre. Kjolarna har en massa fickor och krokar att hänga stöldgods på.

http://wwwc.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=10&clipID=11681
Citera
2009-04-26, 04:35
Medlem
Det har med traditioner att göra. Vid en vissålder så får kvinnorna välja om dom vill bära kjolen eller inte. då dom väl gjortvalet så är bara bära fanstyget.

Att denna kjol även passa in på att gömma saker i så drar det ju inte ifrån.

Männen har väl helt eneklt kostymbyxor för att dom tycker det är snyggt. Därmot ska dom väl bära väst om dom ska klä sig rätt.
Citera
2009-04-26, 04:47
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det är väl bara finska ziggisar som har stora kjolar. Och dom lär också vara dom värsta på att stjäla. Men angående byxor tycker jag att även somalier verkar att ha rabatt hos samma tillverkare.
Citera
2009-04-26, 15:14
Medlem
$crooges avatar
Jag känner en zigenare lite men har inte frågat det där om brallorna.
Har fått för mig att dom anser det vara ofint med jeans
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in