2009-04-25, 20:28
Medlem
Min hårddisk är lite knasig, man kommer inte längre åt filerna som ligger i den. Får ofta error när jag försöker komma in i mapparna. Ibland kan jag spela upp ett avsnitt i någon serie, men om jag pausar mitt i går det inte längre att spela upp igen och om jag försöker spela upp vilket fil som helst efter det får jag vänta en lång stund för att sedan få error rakt upp i nyllet.

Kan jag på något få tag i filerna? Börjar sakna min musik =/
Citera
2009-04-25, 20:36
Medlem
Squalos avatar
Den är död.

Nu lär du dig att ta hand om dina prylar lite bättre.
Citera
2009-04-25, 21:42
Medlem
Kyrioss avatar
Det stod i tidningen att ifall man lägger hårddisken i frysen några timmar så kan hårddisken fungera tillräckligt länge sedan för att kunna återhämte filerna. Själva hårddisken kan du glömma, den är slaktat. Ett hett tips är att alltid ställa externa hårddiskar på golvet. Då blir det svårt för dem att falla någonstans.
Citera
2009-04-25, 21:47
Medlem
Flytande_argots avatar
Prova att göra en diskimage av din externa hårddisks innehåll med ett program typ Acronis eller Norton. Om det uppstått ett mekaniskt fel så är det bättre odds att få ut datat om hårddisken får göra en läsning utan att läshuvudet behöver hoppa runt så mycket.

När du väl har en diskimage på en fungerade hårddisk så kan du kopiera över det du vill ha kvar och sedan formattera om den externa disken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in