Jag har precis bytat moderkort, processor och ram minne.
när jag startar datan så kommer det massa text och siffror efter det så kommer det så man kan välja att starta datan i felsäkert läge elr starta datan normalt.
jag väljer starta datan normalt det kommer till windows xp laddnignen efter det så kommer det till någon meny som jag kan välja att gå till boot meny elr bios meny om jag inte väljer något så piper datan till och det händer samma sak igen.
Senast redigerad av Moggies 2009-04-25 kl. 18:24.
jag har precis bytat processor och moderkort och ram. och nu går inte datan att starta så jag kommer in i windows allt som händer är att den typ visar massa text och siffror från början sen kommer den till att man kan välja felsäkerl äge elr felsäkert läge med nätverk elr starta datorn normalt så tar jag starta datan normalt och så kommer det till den windows xp laddningen och sen efter det piper det till typ och så kommer det till ett ställe så jag kan välja att gå in i boot meny elr bios menu elr något mer efter det så börjar det bara om igen jag fick en cd till och den har jag stoppat i datan vad är felet?
Kör du med gamla hårddisken och operativet? I så fall måste du nog göra en ren ominstallation av XP om det ska fungera. Och sedan lägga in dom nya drivrutinerna till moderkortet.
Kör du med gamla hårddisken och operativet? I så fall måste du nog göra en ren ominstallation av XP om det ska fungera. Och sedan lägga in dom nya drivrutinerna till moderkortet.
kör med det gammla ja, men jag vill ju inte att mina dokument och sånt ska försvinna ju
Jag skulle rekommendera att du går in i Bios och återställer det som det var från början, och gör samma sak med din svenska, så kanske du har större chans att fatta hur man stavar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!