2009-04-25, 17:04
Medlem
Dubbelespressos avatar
Fuskade till mig en loggfil av en person som jag har för avsikt att läsa igenom.
Felet är att jag använder amsn, och personen använder någon "riktig" msn-version.
Jag kan inte namnen för det, men när man klickar på en en xml-logg på den datorn där den skapats, så ser den bra ut, öppnad i en webbläsare. Men på min dator ser det för jävligt ut, den går ej att öppna i webläsare och i anteckningar blir det väldigt mycket text som anger font, färg och liknande. Jag saknar den filen som gör att det ser vettigt ut.
Finns den någonstans eller finns det program som gör att man kan läsa loggfilerna enkelt?
Citera
2009-04-25, 17:17
Medlem
KiKPNNs avatar
Den här sidan kan nog hjälpa dig:
http://www.mikesmit.com/mcla/
Citera
2009-04-25, 17:24
Medlem
Dubbelespressos avatar
Tackar.
Men hur fasen får man ut texten? Jag får bara statistik. Eller har jag missat något nu?
Citera
2009-04-25, 17:28
Medlem
Dubbelespressos avatar
Var inget. Adblock blockade visst skiten.
Tack!

Jo det var visst något. Fick bara fram lite mer statistik den här gången, är det inte meningen att man ska kunna läsa texten?
Citera
2009-04-25, 17:33
Medlem
Dubbelespressos avatar
Fick tag på den rätta filen nu.

Om man laddar ned MessageLog.xsl och lägger i samma mapp som xml-loggen och öppnar xmlen i Iexplore så läses den korrekt.
Citera
2009-04-25, 17:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Om du vill kolla på XML-loggarna behöver du har .xsl-filen i samma mapp, den ligger bland resten av loggfilerna.

Too slow.
Senast redigerad av Andreasvb 2009-04-25 kl. 17:37. Anledning: TS hade hittat redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in